موضوعات داغ

پیشنهاد برای ساخت پلتفرم مشترک خودرویی با چین و روسیه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو ضمن اشاره به شرایط فعلی و استقبال از حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در بازار کشور روسیه، پیشنهاد تعریف و طراحی یک پلتفرم مشترک خودرویی بین کشورهای ایران، روسیه و چین ارائه نمود.

احمد قلعه‌بانی در گفت‌وگویی ضمن اشره به شرایط موجود و فرصت مناسب برای حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در بازار روسیه و بسط همکاری‌های طرفین، پیشنهاد طراحی و ساخت یک پلتفرم مشترک خودرویی بین ایران، روسیه و چین را مطرح نمود.

دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو کشور با اشاره به موضوع پلتفرم مشترک افزود شرکت های بین‌المللی و خودروسازان جهانی به دلیل کاهش دادن هزینه‌های تولید، اقدام به طراحی پلتفرم‌های مشترک می‌نمایند. چون سرمایه‌گذاری در بخش موتور، گیربکس، اکسل و غیره هزینه‌بر است.

وی همچنین گفت اگر شرکت‌های خودروساز بزرگ ایرانی، همراه با خودروسازان کشور چین و روس برای طراحی و تولید یک پلتفرم مشترک به توافق برسند، می‌توانند خودروهایی با مدل‌های متفاوت تولید کنند و در بازارهای داخلی و همینطور کشورهای همسایه و منطقه به فروش برسانند.

قلعه‌بانی تصریح‌ کرد که محقق شدن این موضوع به انجام مذاکرات، توافق طرفین و همچنین قبول داشتن یکدیگر بستگی دارد. همچنین باید شرکت‌هایی از هر سه شرکت برای انجام این مهم تمایل داشته باشند

وی عنوان ‌کرد با طراحی و تولید پلتفرم مشترک، در زمینه عرضه خودروهای برقی و همچنین سوخت فسیلی انجام پذیرد و باعث رقابت‌پذیری محصولات تولید شده پلتفرم مشترک در رقابت با تولیدات جهانی می‌شود.

دبیر انجمن هماهنگی صنعت خودرو کشور در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در صورت امکان و تمایل شرکت‌های ترکیه‌ای می‌توان از توانمندی آن‌ها نیز استفاده کرد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/19
آلمان و کره و ژاپن رو ول کردید چسبیدین به خودروسازی روسیه و چین ؟؟؟!!!