موضوعات داغ

کراس اوور برقی دانگ فنگ فورتینگ Friday، نسخه برقی لاماری ایما

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چینی دانگ فنگ فورتینگ که از زیرمجموعه های گروه دانگ فنگ محسوب می شود، با یک کراس اوور برقی با نام Friday با در حقیقت نسخه برقی لاماری ایما (EVO T5) آماده ورود به بازار است.

دانگ فنگ فورتینگ Friday بر اساس کراس اوور بنزینی EVO T5 ساخته شده است که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود. در واقع این دوخودرو فقط در بخش موتور و فنی متفاوت هستند. چراغ های دانگ فنگ فورتینگ Friday همان اپتیک دو طبقه مدرن قبلی را دارد، اما جلوپنجره با مدل بنزینی EVO T5 متفاوت است و با یک صفحه خالی با طراحی جدید و لانه زنبوری جایگزین شده است.

طول خودرو 4600 میلی متر، عرض 1860 میلی متر، ارتفاع 1680 میلی متر. فاصله بین دو محور - 2715 میلی متر و تا حد زیادی مشابه نسخه بنزینی دانگ فنگ EVO T5 است.

در زیر کاپوت دانگ فنگ فورتینگ Friday به جای یک واحد توربو 1.5 لیتری با ظرفیت 197 اسب بخار قبلی، یک موتور الکتریکی با بازده 204 اسب بخار قرار دارد. حداکثر سرعت این کراس اوور الکتریکی به صورت الکترونیکی به 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در مورد باتری ها، تاریخ عرضه و قیمت در دسترس نیست.

دانگ فنگ فورتینگ Friday

مشخصات فنی لاماری ایما

نسخه بنزینی این خودرو کراس‌اوور بنزینی در ایران با نام لاماری ایما توسط شرکت آرین موتور پویا در ماه‌های پایانی سال 1400 معرفی گردید. این خودرو از چهره‌ای مدرن و زبان طراحی جدید بهره می‌برد و همچین موتور 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه دارد و این نیرو از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه (تر) WDCT به محور جلو منتقل می‌شود. این ترکیب شتاب 0 تا 100کیلومتر9.5 ثانیه را فراهم می کند که عدد مناسبی برای این کراس‌‌اوور است.

لاماری ایما

مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1481 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه (تر) WDCT
شتاب 0 تا 100 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت - کیلومتر در ساعت
وزن 1550 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4565 طول - 1860 عرض - 1690 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2715 میلیمتر

امکانات و تجهیزات کراس‌اوور لاماری ایما

از جمله امکانات و تجهیزات کراس‌اوور لاماری ایما می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با 64 رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا اشاره کرد. در بحث استانداردهای ایمنی لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد