موضوعات داغ

آیین‌نامه واردات خودرو در حال نهایی شدن است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خردادماه امسال قانون واردات خودرو نهایی شده و به دولت ابلاغ شد و از آن زمان تاکنون تمام فعالان خودرو در انتظار نهایی شدن و ابلاغ آیین نامه واردات هستند. این آیین نامه از زمان ابلاغ قانون تا همین لحظه بلاتکلیف بوده و درحال بررسی و چکش کاری مابین دولت و مجلس است و خبر از رسمی شدن و ابلاغ سراسری برای اجرا نیست. وزارت صمت در بین عنوان کرده است که آیین نامه واردات خودرو در مرحله نهایی قرار دارد و در انتظار هیئت دولت برای تایید است. البته نمایندگان مجلس نسبت به بندهای این آیین‌نامه انتقاد جدی دارند.

در شرایط فعلی طی خبری که از سمت وزارت صمت و به نقل وزیر صمت منتشر شده است، آیین‌نامه واردات نهایی شده و هفته آینده خبر قطعی واردات خودرو را اعلام خواهد شد. همچنین او در ادامه افرود خودرو دست دوم وارد نخواهد شد. واردات مدل‌های خودرو به بازرگانان و واردکنندگان بستگی دارد.

بر اساس گزارش تحریریه خودروبانک پس از کش و قوس های فراوان بنظر می رسد آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شده و شنبه هفته پیش‌رو ابلاغ و اعلام خواهد شد.

بروزرسانی:

طبق تماس خبرنگار خودروبانک با وزارت صمت، فاطمی امین وزیر صمت عنوان نمود است که مراحل نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو در حال انجام شدن است و البته صحبتی در خصوص اعلام نهایی شدن آیین‌نامه در روز شنبه هفته پیش‌رو مطرح نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/29
خوب که چی . نهایتا سودی برای ما نخواهد داشت.