موضوعات داغ

میزان سود و هزینه های خریداران هایما S7 در بورس کالا چقدر است؟ + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

طی روز گذشته 7 شهریور 1401 بر اساس اعلام بورس کالا در اولین عرضه گروه صنعتی ایران خودرو در بورس کالا 500 دستگاه خودرو هایما عرضه شد و به فروش رسید.

طی این مرحله از عرضه خودرو در بورس کالا شانس با خریداران همراه بود و تمام خودرو مدل هایما مشکی رنگ با قیمت پایه به فروش رسید. این اتفاق زمانی رخ داد که تقاضا برای این مدل از عرضه خودرو کمتر بوده و خودرو وارد رقابت نشده است و خودرو با قیمت پایه به متقاضیان اختصاص داده می‌شود. بر این اساس ۲۸۱ دستگاه هایما مشکی که با قیمت پایه ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد با قیمت پایه و بدون رقابت معامله شد. این مبلغ با احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات، برای خریداران ۸۴۳ میلیون تومان خواهد بود و ۱۲ درصد پایین تر از قیمت خودرو در بازار آزاد آن است. خودروهای خریداری شده از بورس کالا با تحویل 30 روزه هستند.

در خصوص خودروهای هایما سفید این مورد رخ نداده است. در این مرحله از عرضه هایما S7 سفید رنگ در بورس کالا 200 عدد خودرو در بورس ارائه شده و 400 عدد ثبت درخواست برای این محصول وجود داشته است. بر این اساس خودرو به فرد با پیشنهاد قیمتی بالاتر تعلق خواهد گرفت.

هزینه‌های جانبی خریداری خودرو از بورس کالا چقدر است؟

پس از برنده شدن در فرایند خرید خودرو از بورس کالا، یک لیست هزینه‌ توسط کارگزاری برای مشتری ارسال می‌شود که شامل کارمزد کارگزار تقریبا 2 میلیون تومان، مالیات بر ارزش افزوده 68 میلیون تومان، عوارض و مالیات نقل و انتقال مجموعا 30 میلیون تومان، هزینه صدور کارت خودرو و کارت بنزین 3,2 میلیون تومان، هزینه خدمات پست در حدود ۱۶۳ هزار تومان، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است. مجموعا برای خودرو هایما S7 مشکی رنگ 80 تا 100 میلیون تومان به عدد قیمتی پایه قیمت خودرو اضافه می‌شود.

متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا، با دریافت کد معاملات بورس کالا می‌توانند در این فرایند شرکت کنند. علاقمند برای اخذ کد بورس کالا از طریق کارگزاری‌های مجاز اقدام نموده و به روش آنلاین یا حضوری نسبت به گرفتن کد بورس کالا اقدام کنند. پیش نیاز این امر ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن می‌باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/7
با سلام،در اصل مزایده به بهانه شفافسازی، تا یه مدت دیگر قیمت در بورس کالا از قیمت در بازار آزاد هم پیشی میگره،کلا در تلاش هستند این روش رو جایگزین همون سامانه جامع خودرو کنند تا بتوانند همه ی محصولات رو با قیمت نجومی عرضه کنند بعد هم یک سری ادعاشون این هست که قیمت برمبنای عرضه و تقاضا تعیین شده. واقعا آدم شاخ درمیاره.!!
1401/6/8
چه مسخره فروش این خودروها با این قیمت که دیگه بورس نمی خواهد تازه مبلغی هم تو جیب بورس می ره و یک فرآیند اضافی