موضوعات داغ

شاسی‌بلند آفرودی دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودرو مشهد + تصاویر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شاسی‌بلند دایون Y5 به عنوان اولین محصول شرکت خودروسازی ایلیا زیر مجموعه شرکت کیان موتور در نمایشگاه خودرو مشهد حاضر شده است. این خودرو شاسی مستقل در نسخه با تونینگ خاص آفرودی و با چهره بسیار خشن و جذاب‌تر نسبت به طراحی نسخه پایه آن پا به نمایشگاه خودرو مشهد گذاشته است تا چشم طرفداران خودروهای را به خود جلب کند.

شاسی بلند دایون Y5 با یک رنگ قرمز جذاب از سپرهای جدید آفرودی و محافظ زیر سپر، رینگ و لاستیک‌های مناسب آفرود، جلوپنجره تمام مشکی رنگ، زه گلگیر گلگیر مشکی رنگ و شادولاین مشکی بهره می‌برد و چهره تهاجمی، حجیم‌تر و آفرودی به خود گرفته است و دیگر خبری از آن چهره ساده و اتوکشیده قبلی دایون Y5 خبری نیست.

در بخش داخلی دایون Y5 شاهد تغییرات در قسمت میانی داشبورد هستیم جایی‌که در دکمه‌های مکانیکی سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی جای خود را به یک پنل لمسی داده و جانمایی ادوات و دکمه‌های دیگر نیز با تغییر روبرو شده است.

فضای داخلی دایون Y5

در بخش قوای فنی این خودرو تغییری به وجود نیامده است و مانند گذشته دایون Y5 از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ توربو از محصولات قدیمی شرکت میتسوبیشی ژاپن بهره می‌برد و این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت 202 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه است و یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را برعهده دارد.

دایون Y5 یک شاسی بلند با ساختار اتاق مستقل از شاسی (Body on Frame است و شاسی مستقل خودرو از نوع نردبانی با 10 ستون مستقل افقی بوده که اتاق و سیستم انتقال نیرو بر روی آن سوار می‌شود. وزن حدود 1.9 تن دایون Y5 از این نوع طراحی نشات می‌گیرد.

شاسی‌بلند آفرودی دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا با چهره جدید ویژه آفرود

خودرو دایون Y5 محصول ایلیا موتور به عنوان یک شاسی بلند با توانمندی آفرود و جهت عبور از مسیرهای بیراهه طراحی شده است. در عین حال امکانات رفاهی این خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد. امکانات و ویژگی‌هایی مانند سیستم کنترل پایداری ساخته برند بوش آلمان، دو اربگ سرنشینان جلو، روکش چرمی تزئینات داخلی و صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، شاگرد در چهار جهت، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک مجهز به کلید‌های کنترلی، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی 8.0 اینچی به همراه هشت بلندگو و مجهز به سیستم دوربین دید عقب، سیستم مسیریابی جهانی (GPS)، آینه‌های جانبی تاه‌شو و گرم‌کن‌دار برقی، تهویه مطبوع دیجیتال با قابلیت کنترل جداگانه ویژه سرنشینان عقب، قابلیت انتخاب نوع سواری نرمال، اسپرت یا برفی و ارائه در شش رنگ خارجی مجزا از مهم‌ترین ویژگی‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده در دایون Y5 است.

این خودرو به عنوان یک خودرو دو دیفرانسیل آفرودی، دارای آپشن قابلیت انتقال نیرو دو دیفرانسیل موقف انتخابی (4WD)، گیربکس کمک سنگین و قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی است که امکانات خوب و قابل توجهی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/12
به نظرم یکی از پایه های زیر چرخ را باید برمیداشتن
تا قشنگ قابلیت های افرود ماشین نمایان بشه .
وگرنه پراید من هم میتونه اونطور روی دوپایه زیر چرخها بره