موضوعات داغ

کراس اوور جیلی اطلس L با پیشرانه‌های متنوع

عکس مطلب اول

کراس اوور جیلی اطلس L با نام دیگر Boyue L پیشرانه‌های متنوعی در چین دریافت می‌کند. علاوه بر نسخه معمولی و پلاگین هیبرید، این خودرو همچنین به موتورهای درون‌سوز با قابلیت‌های متفاوت مجهز خواهد شد.

کراس اوور اطلس ال جدیدترین نسل از خانواده اطلس است که تا قبل از رونمایی رسمی، با شماره سریال FX11 شناخته می‌شد. اطلس L بر اساس پلتفرم CMA ساخته شده و دارای ۴.۶۷ متر طول، ۱.۹ متر عرض و حدودا ۱.۷ متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور ماشین به ۲.۷۷۷ متر می‌رسد. طراحی داخلی و خارجی جیلی اطلس ال نیز از سبک کانسپت Vision Straburst پیروی می‌کند. با این وجود پیشرانه‌های متنوعی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

جیلی اطلس ال

مدل هیبریدی Atlas L با موتور ۱.۵ لیتری توربو DHE15-ESZ عرضه شده که قدرت آن به ۱۵۰ اسب بخار می‌رسد. این خودرو همچنین به یک موتور برقی و سیستم انتقال هیبریدی سه مرحله‌ای مجهز است و از یک باتری کششی استفاده می‌کند. این باتری محصول شرکتی به نام Viridi E-Mobility Technology یا Sunwoda‌ بوده که یکی از زیرمجموعه‌های Geely ‌به حساب می‌آید.

نسخه هیبرید اطلس از طریق شارژرهای دیواری قابل شارژ نیست. وزن این ماشین حدود ۱۷۴۰ کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه در چین با پیشوند Hi-F معرفی شده است.

نمای جانبی اطلس ال

مدل دیگری با پیشوند Hi-X وجود دارد که به نسخه پلاگین هیبرید اطلس ال اشاره می‌کند. برای شارژ باتری این ماشین می‌توان از شارژرهای دیواری استفاده کرد. ولی جزئیات فنی این خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حال نوبت به بررسی نسخه‌های بنزینی این کراس اوور جذاب می‌رسد که طرفداران بیشتری دارد. نسخه جدیدتر اطلس ال در زیر کاپوت به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ BHE15-EFZ مجهز بوده که قدرتی معادل ۱۸۱ اسب بخار را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. وزن این ماشین حدود ۱۵۷۱ کیلوگرم و کمتر از نسخه هیبریدی است. جالب اینکه سرعت خودرو علیرغم استفاده از موتور توربوی کوچک، به ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نمای عقب کراس اوور جیلی Atlas L

نسخه قدیمی‌تر اطلس L به موتور توربوی ۲ لیتری JLH-4G20TDJ مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل ۲۱۸ اسب بخار تولید کند. هنوز مشخص نیست که این قدرت به کدام محور وارد می‌شود. با این حال در کاتالوگ‌های موجود، دو عدد متفاوت ۱۶۱۰ و ۱۶۴۵ کیلوگرم برای وزن خودرو اعلام شده و می‌توان حدس زد که مدل سنگین‌تر از نوع دو دیفرانسیلی است. حداکثر سرعت این نسخه به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اینطور که پیداست، موتورهای درون‌سوز اطلس جدید به گیربکس ۷ سرعت Robot‌ مجهز خواهند بود. قیمت جیلی Atlas L جدید در بازار چین بین ۱۴۰ الی ۱۸۰ هزار یوان (حدود ۲۰ الی ۲۶ هزار دلار) تخمین شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد