موضوعات داغ

تصاویر لورفته از فولکس واگن تیگوان 2024 منتشر شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پوشش استتاری روی یک نمونه اولیه می‌تواند خطوط و جزئیات بدنه خودرو را پنهان کند، اما تمام توجه‌ها را در جاده‌های عمومی به خود جلب خواهد کرد. در همین حال، فولکس واگن در حال آزمایش نسل سوم شاسی بلند تیگوان است که تصاویری از بدنه و کابین آن لورفته است.

اگرچه فولکس واگن با پوشاندن خودروهای تستی مشکی با نوارها و برچسب‌های مشکی تلاش زیادی کرده است تا نمونه اولیه تیگوان 2024 شبیه مدل کنونی به نظر برسد، اما عکاسان تصاویری از آن را شکار کرده‌اند. جلوپنجره و چراغ‌های جلو خیلی شبیه نسخه کنونی به نظر می‌رسند،‌ اما در واقع با نوارهای مشکی ساختگی به این شکل درآمده‌اند. با زوم کردن روی تصاویر، خطوط بدنه متفاوتی زیر آن‌ها مشهود است که نشان می‌دهد مدل جدید احتمالاً چراغ‌های جلو و جلوپنجره بالایی باریک‌تری خواهد داشت و احتمالاً شبیه ID.4 برقی باشد.

نسل بعدی تیگوان یک مدل برقی نخواهد بود، بنابراین همچنان برای خنک کردن موتور به جریان هوا نیاز دارد. جلوپنجره پایینی کمی بزرگ‌تر شده و کل نیمه پایینی نمای جلو را در بر گرفته است. برچسب‌های ساختگی در گوشه‌ها نیز دریچه‌های هوای آن را شبیه نسخه فعلی تیگوان کرده‌اند.

فولکس واگن تیگوان

در نمای عقب نیز از برچسب‌های ساختگی برای پنهان کردن چراغ‌های عقب باریک‌تر استفاده شده است. لوله‌های اگزوز در سپر نیز در واقع برچسب هستند و بار دیگر طراحی تیگوان فعلی را تقلید می‌کنند.

نمای بیرونی تیگوان جدید شبیه نسخه کنونی است اما شاهد تغییرات زیادی در کابین آن هستیم. نمایشگر لمسی مرکزی دیگر با داشبورد یکپارچه نیست و دریچه‌های هوا زیر نمایشگر قرار دارند. بقیه قسمت‌های داشبورد پوشانده شده است و نمی‌توان ظاهر زیر آن را حدس زد.

فولکس واگن هنوز آمادگی تمام برقی کردن تیگوان را ندارد. انتظار می‌رود تیگوان با پیشرانه احتراقی که احتمالاً نسخه‌ای از موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فعلی باشد عرضه شود و در اروپا با موتورهای دیزلی در دسترس قرار بگیرد. نسخه‌های نیمه‌هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهند شد.

تیگوان 2024 در سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی معرفی و به عنوان مدل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد