موضوعات داغ

اسکای ول ET5 وارد بازار روسیه شدند، رشد سریع استارتاپ چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

استارتاپ چینی اسکای ول مدتی پیش فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در حال توسعه بازارهای خود است. جدیدترین محصول این شرکت یعنی اسکای ول ET5 هم‌اکنون وارد بازار روسیه شده است و به صورت آنلاین فروخته می‌شود. اسکای ول قول داده است که تعداد نمایندگی‌های خود در سراسر روسیه را تا پایان سال به عدد 30 برساند.

اسکای ول پیش از این با نام اسکای ورث شناخته می‌شد و یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی بود. با این حال در سال 2019 تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را تغییر دهد و وارد عرصه خودروسازی شود. پس از آن این شرکت نام خود را به اسکای ول تغییر داد اما همچنان از نام اسکای ورث نیز استفاده می‌کند.

اسکای ول ET5 از سال 2021 وارد بازار شد و علاوه بر چین در کانادا، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و آلمان عرضه شده است. ظاهر اسکای ول ET5 ساده و شیک است و طراحان چینی سعی کرده‌اند تا خودرویی مطابق میل مشتریان اروپایی تولید کنند. ابعاد اسکای ول ET5 عبارتند از: طول 4698، عرض 1908 و ارتفاع 1696 میلی متر. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2800 میلی متر است.

اسکای ول ET5

قدرت اسکای ول ET5 از یک موتور الکتریکی با 204 اسب بخار توان و 320 نیوتن متر گشتاور تامین می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز روی 150 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. پکیج باتری‌های اسکای ول ET5 ظرفیتی معادل 71.98 کیلووات ساعت دارند و برد این خودرو براساس چرخه NEDC‌ با یکبار شارژ 520 کیلومتر است.

این خودرو هم‌اکنون در روسیه با قیمت چهار میلیون و 480 هزار روبل (دو میلیارد و 347 میلیون تومان) عرضه شده است و برای در اختیار گرفتن مجهزترین تیپ آن، بایستی پنج میلیون روبل (دو میلیارد و 710 میلیون تومان) بپردازید. اسکای ول قصد دارد تا یک کراس‌اوور و یک مینی ون دیگر را نیز به زودی وارد بازار روسیه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد