موضوعات داغ

لوگو جدید سیتروئن رونمایی شد، بازگشت به ریشه‌ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها خودروسازان اروپایی به دنبال تغییر لوگو خود هستند و سعی دارند ترکیبی از گذشته پرافتخار و آینده مدرن را به تصویر بکشند. پس از تغییر لوگو فولکس‌واگن، اشکودا، ولوو، رنو، داچیا و پژو، اکنون نوبت سیتروئن است تا از لوگو جدید خود رونمایی کند.

لوگو جدید سیتروئن برداشتی آزاد از طرح اولیه برند این خودروساز است که در سال 1919 توسط آندره سیتروئن خلق شد. این لوگو پس از 103 سال مجددا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته سیتروئن، نخستین محصول با لوگو جدید یک خودرو خانوادگی خواهد بود.

این روند پیش از این توسط پژو نیز اتخاذ شده بود و اکنون سیتروئن نیز همین رویه را در پیش گرفته است. این شرکت تصمیم دارد تا محصولات خود را برای مشتریان متمایز کند، به نحوی که همه متوجه شوند با یک سیتروئن روبرو شده‌اند.

سیتروئن از این پس از سایه آبی مونت کارلو استفاده خواهد کرد که یادآور خودروهای نمادین این شرکت همچون سیتروئن 2CV و سیتروئن DS‌ است. همچنین رنگ قرمز لوگو به رنگ مادون قرمز تغییر یافته است.

لوگوی اصلاح شده با یک قاب بیضی عمودی که میزبان شورون های دوتایی است (deux chevrons در فرانسوی) توسط تیم طراحی خود سیتروئن با کمک استودیوی طراحی Stellantis، طراحی شده است. وینسنت کوبی مدیر عامل سیتروئن با صحبت در مورد نشان بهینه‌سازی شده، آن را نمادی زیبا از پیشرفت در مسیر آینده‌ای تمام الکتریکی توصیف کرد. تمامی خودروهای اتحاد استلانتیس تا پایان دهه جاری به محصولات الکتریکی تبدیل خواهند شد و سیتروئن نیز از همین رویه پیروی خواهد کرد. خودروساز فرانسوی تصمیم دارد تا به زودی یک مدل مفهومی را با لوگو جدید معرفی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد