موضوعات داغ

هاچ بک تاتا تیاگو برقی با قیمت اقتصادی ۱۰۰۰۰ دلار روانه بازار می‌شود

عکس مطلب اول

تاتا یکی از برندهای معروف هندی است که به تولید خودروهای ارزان‌قیمت شهرت دارد. خودروی برقی Tiago جدیدترین محصول برند تاتا به حساب می‌آید که با قیمت اقتصادی ۱۰ هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

خودروی برقی تیاگو در قالب یک هاچبک کوچک ساخته شده که فاقد آلایندگی است. این ماشین در مدل پایه از یک پک باتری ۱۹.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که در صورت شارژ کامل، امکان پیمودن مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر را فراهم می‌آورد.

نمای جانبی خودروی برقی تاتا تیاگو

تاتا تیاگو همچنین در مدل‌های گران‌قیمت‌تر XT، +XZ و +XZ Tech LUX عرضه می‌شود. این مدل‌ها به پک باتری ۲۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند که در صورت شارژ کامل از محدوده پیمایشی ۳۱۵ کیلومتر پشتیبانی می‌کند. قابلیت شارژ آنبورد متناوب ۳.۳ کیلوواتی یا ۷.۲ کیلوواتی برای تریم های گران‌قیمت ارائه شده است. اطلاعات خاصی در مورد گزینه‌های شارژ سریع Tiago EV وجود ندارد، با این حال گفته می‌شود این هاچبک برقی با ۳۰ دقیقه شارژ قادر به پیمودن ۱۱۰ کیلومتر است.

نمایی از داخل کابین تیاگو برقی

تاتا تیاگو به یک موتور برقی سنکرون با آهنربای دائمی کوچک مجهز است که می‌تواند حداکثر ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد ماشین مشخص نیست، ولی به گفته تاتا، تیاگو برقی در مدت‌زمان کمتر از ۶ ثانیه از شتاب صفر به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فروش Tiago EV از دهم ماه اکتبر آغاز می‌شود. مدل پایه حدود ۱۰ هزار دلار و گران‌ترین مدل، یعنی +ZX Tech LUX حدود ۱۴۵۰۰ دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد