موضوعات داغ

سیتروئن C3 برقی جدید در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فروش نسل بعدی سیتروئن C3 با طراحی و ساختار الهام گرفته شده از سیتروئن امی و کانسپت سیتروئن اولی از اواسط دهه جاری میلادی آغاز خواهد شد.

لوران باریا علاوه بر اشاره به اینکه این مدل جدید از عناصر طراحی کانسپت اولی بهره خواهد برد، گفته است که این اولین سیتروئن با لوگوی جدید این برند خواهد بود، در نتیجه احتمالاً طی سال آینده شاهد رونمایی رسمی از آن خواهیم بود.

پیر لکلرک مدیر طراحی این شرکت پیش از این گفته بود که امی و اولی باید روی طراحی خودروهای تولیدی سیتروئن تأثیر بگذارند و اشاره کرده بود که مدل‌های بعدی این شرکت ایده‌های کلیدی از هر کدام از این دو مدل را قرض خواهند گرفت تا حرکت برند به سمت پایداری و مقرون به صرفه بودن را آغاز کنند.

او گفته بود هیچ یک از ایده‌های کانسپت اولی نادیده گرفته نشده است و استفاده از آن‌ها در مدل‌های تولیدی فقط به زمان بستگی دارد. ونسان کوبی مدیر عامل سیتروئن گفته است حدوداً پنج سال طول می‌کشد تا بتوان از تمام فناوری‌های اولی در مدل‌های تولیدی استفاده کرد، اما ممکن است برخی از آن‌ها طی ماه‌های آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

به این ترتیب، C3 جدید احتمالاً از یک باتری نسبتاً کوچک استفاده خواهد کرد -البته نه به کوچکی باتری ۴۰ کیلووات ساعتی اولی- تا محدوده پیمایش ۲۵۰ مایل را پوشش دهد. کوبی احتمال استفاده از باتری‌های بزرگتر در صورت نیاز مشتریان را رد نکرده است.

سیتروئن e-C4 بزرگتر که در حال حاضر به فروش می‌رسد، از باتری ۵۰ کیلووات ساعتی (با ظرفیت قابل استفاده ۴۵ کیلووات ساعت) استفاده می‌کند و محدوده پیمایش ۲۱۹ مایل را پوشش می‌دهد.

بدون شک هر C3 برقی از نسخه‌ای از معماری CMP استفاده می‌کند که زیربنای نسخه‌های برقی پژو ۲۰۸ و واکسهال کورسا جدید است که قرار است موتورهای ۱۳۴ اسب بخاری آن‌ها با نمونه‌های ۱۵۶ اسب بخاری تعویض شوند و محدوده پیمایش نزدیک به ۲۵۰ مایل را پوشش دهند.

سیتروئن C3

به گفته کوبی، قابلیت شارژ سریع نیز بسیار مهم خواهد بود؛ زیرا ادغام سخت‌افزار لازم برای آن در مقایسه با یک باتری وزن کمتری دارد.

در طراحی C3 جدید احتمالاً از عناصر طراحی امی و اولی مانند سپرهای جلو و عقب استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این مدل از سبک طراحی کاربردی اولی با تایرهای بزرگ بهره ببرد. ممکن است C3 جدید یک کراس‌اوور شبیه سیتروئن C3 ایرکراس فعلی باشد که اندازه‌ای مشابه با اولی دارد.

C3 جدید به منظور افزایش پایداری از مواد بازیافتی بیشتری نسبت به مدل‌های فعلی استفاده خواهد کرد، اگرچه احتمالاً مقدار آن محدود خواهد بود. کوبی گفته است هیچ کسی یک خودرو را صرفاً به خاطر پایدار بودنش نمی‌خرد. لکلرک هم به این نکته اشاره کرد که مواد بازیافتی گران‌تر هستند.

باتوجه به اینکه سخت‌افزار این مدل دو نسل جلوتر از کامپیوترهای سیستم سرگرمی رسانه‌ای مدل فعلی است، انتظار می‌رود اکثر بخش‌های این سیستم توسط گوشی همراه کنترل شود.

انتظار می‌رود این خودرو به صورت همزمان با مدل جدید C3 به فروش برسد که تنها در بازارهای در حال توسعه مانند هند و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود که دسترسی به زیرساخت‌های شارژ برقی در آ‌ن‌ها کمتر است.

کوبی در مورد رویکرد سیتروئن به برقی‌سازی خط تولیدش در سراسر جهان گفت: دلیلی وجود ندارد که برزیل به طور اساسی به سمت برقی شدن حرکت کند زیرا آن‌ها راه‌حل‌های خاص خود از جمله سوخت‌های اتانول بالا را دارند. ما برای مناطق مختلف دنیا تصمیم نمی‌گیریم.

انتظار می‌رود نسل بعدی C3 از کراس‌اوورهای برقی موجود مانند کیا نیرو، که قیمتش از ۳۶۲۴۵ دلار شروع می‌شود، ارزان‌تر باشد. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که به هدف ۲۲۵۶۰ دلاری تعیین شده توسط هنسن برای اولی برسد، بلکه قیمتش احتمالاً نزدیک به ۳۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

C3 بنزینی فعلی یکی از ارزان‌ترین خودروهایی است که در انگلستان به فروش می‌رسد و قیمت نسخه پایین‌رده آن ۱۳۹۹۵ پوند است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد