موضوعات داغ

داچیا جاگر هیبریدی در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند داچیا که زیرمجموعه اقتصادی رنو محسوب می‌شود، رویکرد جدیدی را برای تولید خودروهای پاک ارزان‌قیمت آغاز کرده است. جدیدترین خودرو سبز این برند داچیا جاگر هیبریدی است که در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2022 رونمایی شد.

داچیا جاگر از سال آینده میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد و در بسیاری از کشورها لقب ارزان‌ترین مینی‌ون هیبریدی را دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود پیشرانه نصب شده در این خودرو با رنو کلیو E-Tech مشترک باشد و قیمت آن نیز کمتر از بیست هزار پوند خواهد بود.

پیشرانه داچیا جاگر و رنو کلیو E-Tech از ترکیب موتور 1.6 لیتری بنزینی به همراه دو موتور برقی تشکیل شده است که مجموع راندمان آن به 138 اسب‌بخار قدرت و 249 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. از بین دو موتور الکتریکی داچیا جاگر، یک موتور به عنوان استارت ژنراتور استفاده می‌شود و دیگری وظیفه تقویت دینام را برعهده دارد.

انرژی هر دو موتور الکتریکی به وسیله باتری کوچک 1.2 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. همانند سایر خودروهای هیبریدی، داچیا جاگر امکان فعالیت در مسیرهای کوتاه با اتکا به پیشرانه‌های الکتریکی را دارد.

داچیا جاگر

در حال حاضر تنها نسخه درون‌سوز از داچیا جاگر به بازار عرضه شده است که از موتور یک لیتری سه سیلندر با 108 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد. بنابراین انتظار می‌رود تا نسخه هیبریدی داچیا جاگر از نظر عملکرد فنی بهتر از نسخه درون‌سوز باشد.

هم‌اکنون تیپ پایه داچیا جاگر با نام اسنشیال در بریتانیا به قیمت 16645 پوند فروخته می‌شود که آن را به ارزان‌ترین خودرو هفت نفره این کشور تبدیل کرده است. انتظار می‌رود نسخه الکتریکی این خودرو قیمتی معادل 19000 پوند داشته باشد. دیگر خودرو پاک و ارزان‌قیمت این برند یعنی داچیا اسپرینگ برقی نیز از سال 2024 با قیمت 10630 پوند در بریتانیا به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد