موضوعات داغ

تصادف آلونسو دوباره خبرساز شد

عکس مطلب اول
اطلاعات بدست آمده حاکی از این دارند که فرناندو آلونسو، راننده تیم مک لارن- هوندا روزهای گذشته در مسابقات فرمول 1 جایزه بزرگ ملبورن استرالیا با سرعت 305 کیلومتر بر ساعت دچار حادثه شده است.
راننده تیم مک لارن خیلی خوش شانس بوده که بدون آسیب جدی، از این حادثه وحشتناک جان سالم به در برده است، هرچند گزارش شده که یکی از دنده‌های فرناندو آلونسو در این جریان شکسته است. این حادثه توسط دوربین‌های با سرعت بالا که فدراسیون برگزار کننده مسابقات فرمول یک یعنی FIA در اطراف هر یک از خودروهای شرکت کننده و در اقسانقاط پیست نصب کرده است، ثبت و ضبط شده تا دلیل وقوع چنین حادثه تقریبا بی‌سابقه‌ای را پیدا کنند.
به گزارش یکی از مجلات خودرویی که در آخرین شماره خود به چنین اتفاقی پرداخته است و تحقیقات پیرامون آن توسط اداره تحقیقات فدرال دنبال شده است، آمده که فرناندو آلونسو با سرعت 313 کیلومتر بر ساعت در حال تلاش برای سبقت گرفتن از رقیب خود یعنی "استبان گوتیرز" بوده که در این هنگام چرخ جلوی فرناندو آلونسو به چرخ عقب استبان گوتیرز برخورد کرده و باعث شکستن سیستم تعلیق خودروی فرناندو آلونسو می‌شود. پس از شکستن سیستم تعلیق، طبیعتا هدایت خودرو از کنترل خارج شده و فرناندو آلونسو با سرعتی 305 کیلومتر برثانیه‌ای از جاده خارج شده و به حفاظ‌های کنار جاده برخورد می‌کند که خوشبختانه به دلیل ایمنی بالای خودروهای فرمول 1، فرناندو آلونسو صحیح و سالم بدون آسیب جدی از لاشه داغون خودرویش بیرون می‌آید. در کنار آلونسو، استبان گوتیرز هم از روند مسابقه خارج می‌شود.
لوران مکیس، مدیر کل تحقیقات موسسه جهانی FIA اعلام کرد که حادثه رخ داده برای آلونسو بعلاوه فیلم‌هایی که از این حادثه ضبط شده است، قطعا در آینده می‌تواند به ایمنی بیشتر خودروهای فرمول یک کمک کند. وی همچنین اعلام کرد که در آینده از دوربین‌های بیشتری در سطح پیست و دوربین‌های نظارتی پیشرفته‌تر استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/26
ممنون از شما بابت سایت خوبتون و مطالب زیبا و مفید
ولی از زمان این خبر حدود سه ماه گذشته