موضوعات داغ

هوندا WR-V، کراس‌اوور کوچک ژاپنی به بازار عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هوندا تاکنون چند نماینده مطرح در بخش شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به هوندا CR-V و هوندا HR-V اشاره کرد. با این حال هوندا علاقه دارد تا تنوع محصولات اقتصادی خود را افزایش دهد. جدیدترین محصول این خودروساز ژاپنی یک کراس‌اوور کوچک به نام هوندا WR-V خواهد بود.

نسل نخست هوندا WR-V یک هاچ‌بک شهری بود. این نسل در حقیقت نسخه ارتقا یافته‌ای از هوندا Jazz محسوب می‌شد که با نام متفاوت در آسیا و آمریکای جنوبی عرضه می‌شد. با این حال نسل دوم هوندا WR-V از قالب هاچ بک به قالب کراس‌اوور تغیر وضعیت داد.

نخستین رونمایی هوندا WR-V در اندونزی انجام شد، محلی که این خودرو در کارخانه محلی هوندا به تولید خواهد رسید. ظاهر هوندا WR-V نیز از مدل هاچ بک Jazz فاصله گرفته و به کراس‌اوور بزرگتر هوندا HR-V نزدیک شده است.

تبدیل نسل دوم هوندا WR-V از هاچ بک به کراس‌اوور تغییراتی را در ابعاد این خودرو پدید آورده است. فاصله بین دو محور این خودرو از 2550 میلیمتر به 2485 میلیمتر کاهش یافته است. با این حال طول، عرض و ارتفاع خودرو افزایش یافته است.

هوندا WR-V

با وجود تغییر در ابعاد، ساختار سیستم تعلیق عقب این خودرو همچنان با هوندا Jazz یکی است. سیستم تعلیق عقب هوندا WR-V از نوع نیمه مستقل است و ترمزهای کاسه‌ای در این قسمت تعبیه شده‌اند. همچنین تیپ پایه این خودرو با رینگ‌های 16 اینچی و چراغ‌های هالوژنی به فروش می‌رسد، در حالی که تیپ مجهزتر RS رینگ‌های 17 اینچی و چراغ‌های LED را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

نسل دوم هوندا WR-V همانند نسل اول، با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی121 اسب‌بخاری و گیربکس CVT عرضه خواهد شد. همچنین در برخی بازارها کراس‌اوور هوندا با گیربکس 5 سرعته دستی نیز به فروش خواهد رسید. البته تمامی تیپ‌های این خودرو دیفرانسیل جلو هستند.

هوندا WR-V هم اکنون در اندونزی با قیمت 17400 دلار عرضه شده است. هوندا کراس‌اوور کوچک دیگری را برای رقابت در بازار هند عرضه خواهد کرد، خودرویی که با هیوندای کرتا و سوزوکی گرند ویتارا رقابت خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد