موضوعات داغ

جتور TX از چری، رقیب گریت وال تانک 300 به بازار عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گریت وال اخیرا با معرفی سری تانک، نسل جدیدی از خودروهای شاسی بلند و آفرودی چینی را به نمایش گذاشت. گریت وال تانک 300 یکی از خودروهای سرشناس این خانواده است که به عنوان کپی چینی فورد برانکو شناخته می‌شود. بنابر گزارش رسانه‌های چینی و روسی، چری تصمیم دارد تا یک شاسی بلند مشابه از برند جتور را به عنوان رقیب تانک 300 روانه بازار کند. انتظار می‌رود این خودرو پس از عرضه در چین، در بازارهای صادراتی چری همچون روسیه و ایران نیز عرضه شود.

محصول چری در ابتدا تحت عنوان جتور T-1 معرفی شده بود اما هم‌اکنون جتور TX نامیده می‌شود. این شاسی بلند در ژانویه سال 2022 و به عنوان یک مدل مفهومی رونمایی شده بود. هم‌اکنون تصاویر این خودرو با پوشش‌های استتار در رسانه‌های چینی منتشر شده است و انتظار می‌رود جتور TX به عنوان استانداردی برای دیگر خودروهای جتور مورد استفاده قرار گیرد.

جتور TX

رسانه‌های چینی می‌گویند که جتور TX در دو نسخه کوتاه و بلند به بازار عرضه خواهد شد که نسخه بلند آن احتمالا چیدمان صندلی هفت نفره خواهد داشت. طول این خودرو در حالت استاندارد 4.8 متر و فاصله بین دو محور آن 2.8 میلیمتر عنوان شده است.

جتور TX از موتورهای فعلی خانواده چری یعنی پیشرانه‌های 1.6 لیتری توربوشارژر یا 2 لیتری توربوشارژر بهره خواهد برد. البته احتمال دارد در آینده قوای فنی هیبریدی نیز برای این شاسی بلند در نظر گرفته شود. از آن‌جایی که جتور TX رقیب تانک 300 است، احتمالا سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک را در این خودرو خواهیم دید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/11
چین باید برای بازار ایران هم امکانات بازار روسیه را فراهم کند