موضوعات داغ

پادرا لانگ با فضای بار بیشتر برای کاربری های مختلف توسط زامیاد عرضه شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پادرا پلاس، نسل جدید وانت‌های تک کابین شرکت خودروسازی زامیاد است که در حقیقت با توجه به تشابهات بسیار فنی نسبت به وانت زامیاد Z24، باید آن را فیس‌لیفتی بر روی این وانت بدانیم. تقریباً زامیاد تنها تولیدکننده وانت‌های کاری با قابلیت حمل بالا در این رنج قیمتی در بازار خودرو کشور است و جدای از بحث مزیت‌ها و معایب محصولات سبد این خودروساز، می‌توان گفت که هیچ جایگزینی با این قابلیت و در این رنج قیمتی در بازار وجود ندارد. حال زامیاد پس از عرضه پادرا پلاس، یک نسخه کاربردی‌تر به نام لانگ Long را به بازار عرضه کرده است. خودرویی که با هدف نصب کاربری‌های مختلف تولید شده و خریدار می‌تواند این محصول را با کاربردی مورد نظر خود از زامیاد خریداری کند.

تفاوت‌های پادرا پلاس لانگ نسبت به معمولی

در این بخش قصد داریم به تفاوت‌های پادرا پلاس لانگ و معمولی بپردازیم و ببینیم در چه قسمت‌هایی این دو مدل با یکدیگر اختلاف دارند. فاصله بین دو محور (Wheelbase) نسخه پادرا پلاس لانگ دقیقاً 355 میلیمتر نسبت به نسخه معمولی بیشتر است و اورهنگ عقب (فاصله بین مرکز چرخ عقب تا انتهای خودرو) نسخه لانگ دقیقاً 145 میلیمتر نسبت به نسخه معمولی بیشتر شده است. این موضوع باعث می‌شود تا فضای کاربری تا حداکثر 1.5 متر مکعب بیشتر شود و برای کاربری‌هایی مثل یخچال، حمل نوشابه، مسقف فلزی، آتش‌نشانی، حمل زباله، چادر و یا سه‌طرف بازشو مناسب‌تر باشد.

فاصله بین دو محور (Wheelbase) نسخه پادرا پلاس لانگ دقیقاً 355 میلیمتر نسبت به نسخه معمولی بیشتر است

اما موضوعی که با طویل‌تر شدن شاسی مطرح می‌شود، بحث استحکام بخش میانی آن است تا در صورت حمل بار سنگین، از این قسمت دچار شکستگی نشود. برای حل این مشکل، در میانه شاسی و در بخش داخلی، یک قسمت تودلی اضافه شده تا این قسمت تقویت شود و استحکام شاسی برای حمل بارهای سنگین بیشتر شود.

استحکام شاسی برای حمل بارهای سنگین

طویل‌تر شدن طول شاسی باعث می‌شود تا بعضی از بخش‌های این خودرو مثل طول خروجی‌های اگزوز، میل گاردان و لوله‌های ترمز و سیستم سوخت‌رسانی نسبت به مدل معمولی طولانی‌تر باشد اما از نظر عملکردی هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد.

نکته بسیار مهم این است که ظرفیت بار قابل حمل توسط پادرا پلاس لانگ، همان 3800 کیلوگرم و مشابه پادرا پلاس معمولی است و تنها میزان حجم قابل حمل در این خودرو با توجه به تغییرات گفته شده، بیشتر شده است.

تفاوت طول پادرا لانگ و نسخه معمولی را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

تفاوت طول پادرا لانگ و نسخه معمولی

طبق آنچه مسئولین زامیاد می گویند، 4 نسخه از پادرا لانگ توسط یک شرکت مستقل مورد تست‌های میدانی قرار گرفته‌اند و 7 نوع تست مختلف بر روی این خودرو قبل از عرضه به بازار انجام شده است.

نکته دیگر قابل ذکر در مورد این خودرو، ضرورت استفاده از تایرهای رادیال و رینگ‌های یکپارچه فولادی است و هیچ نوع تایر و یا رینگ دیگری برای این خودرو از طرف زامیاد در نظر گرفته نخواهد شد. لازم به ذکر است که پادرا لانگ تنها با کاربری مورد نظر مشتری فروخته می‌شود و این کاربری‌ها توسط زامیاد و با گارانتی این خودروساز نصب و عرضه می‌شود.

ظرفیت بار پادرا لانگ

نکته‌ای که زامیاد در مورد پادرا لانگ تاکید می‌کند، ظرفیت بار این خودرو نسبت به قیمت آن در مقایسه با رقبا است. پادرا لانگ در حدود 400 میلیون تومان توسط خودروسازی زامیاد قیمت خورده و این در حالی است که نزدیک‌ترین رقبای آن بیش از چند صد میلیون از آن گران‌تر هستند. اما ظرفیت وزن ناخالص این خودرو 3.8 تن است که عدد خوبی برای مشتریانی است که قصد دارند کاربری‌های مختلفی روی آن استفاده کنند و ظرفیت مجاز بار آن نیز به بیش از 2 تن می‌رسد. این در حالی است که بعضی از خودروهای پیکاپ چینی عرضه شده در بازار، با ظرفیت بار مجازی کمتر از 1 تن عرضه شده‌اند و بیشتر هدف آن‌ها قابلیت های آفرودی است و شاید نگاه کردن به آن‌ها به عنوان خودروی کار و داشتن ظرفیت بار بالا درست نباشد و هدف تولید آن‌ها، کاملاً متفاوت با خودروهایی مثل پادرا لانگ است.

مشخصات فنی پادرا لانگ

پیشرانه و جعبه دنده نصب شده روی پادرا لانگ دقیقاً مشابه با وانت زامیاد است و لذا روی این خودرو نیز با پیشرانه M24 با حجم 2389 سی‌سی و حداکثر توان 94 اسب بخار در دور 4500 و حداکثر گشتاور 187 نیوتن‌متر در دور 2500 روبرو هستیم. جعبه دنده کار شده روی این خودرو نیز 5 سرعته دستی CH S5 است. فرمان نصب شده روی پادرا لانگ هیدرولیک است و جعبه فرمان مهره مارپیچ هیدرولیکی است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای است و تعلیق‌های جلو جناغی دوبل و عقب فنر شمش کار شده است. البته سیستم‌های ترمز ABS و EBD نیز روی پادرا لانگ نصب شده است.

پیشرانه M24 با حجم 2389 سی‌سی

از امکاناتی که روی پادرا لانگ بکار گرفته شده می‌توانیم به چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های کناری، چراغ راهنما بر روی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، تنظیم برقی ارتفاع نور خودرو و همچنین بلوتوث و USB برای سیستم صوتی اشاره کنیم.

فضای داخلی پادرا لانگ

ظرفیت مخزن سوخت پادرا لانگ، دقیقاً 55 لیتر است که نسبت به مدل معمولی تفاوتی ندارد، اما احتمالاً بزودی شاهد عرضه پادرا لانگ دوگانه سوز نیز خواهیم بود.

پادرا لانگ، خودرویی برای کاربری‌ها

اگرچه انتقادهایی به قدیمی بودن پیشرانه، طراحی نه‌چندان بروز و یا کیفیت نسبتاً پایین متریال داخل کابین اشاره کنیم، اما باید گفت که این خودرو در کنار وانت زامیاد، تنها وانت‌های کاری با قابلیت حمل بار تا 3.8 تن در این رنج قیمتی هستند و در صورت عرضه یک محصول بروزتر با کیفیت بالاتر، پیشرانه قوی‌تر و مدرن‌تر و یا متریالی لوکس‌تر، بی‌شک قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر خواهد بود و شاید از دسترس خرید بسیاری از مشتریان هدف این مدل خودروها خارج شود. حال نسخه لانگ از پادرا تنها قصد دارد تا با ارایه فضای بیشتری در بخش عقب، بتواند کاربری‌های مختلفی را برای استفاده در شهر، حمل و نقل و یا خدماتی ارایه دهد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/16
غربیلک فرمون تیبا و رودری ها مال ساینا!
1402/2/4
پادار بخرم یا نیسان گاوی ،لطفا جواب بدید
1402/2/22
بنظرت دنا خوبه یا دناپلاس؟ معلومه پادراپلاس بخر نه پادرا معمولی یا به قول خودت نیسان گاوی
1402/2/31
بابت عکسا ممنون
1402/3/23
اگر سایپا پادرا دوکابین لانگ بسازه دیگه نور علی نوره
من که اگه بیاد میخرم