موضوعات داغ

رییس‌کل بانک مرکزی: تامین ارز مورد نیاز برای خودروهای وارداتی انجام شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

رییس‌کل بانک مرکزی ایران خبر از تامین ارز مورد نیاز خودروهای وارداتی داد و عنوان کرد که مشکلی برای تامین ارز درخواستی واردات خودرو وجود ندارد.

علی صالح آبادی در حاشیه مراسمی در خصوص تامین ارز مصوب برای انجام واردات خودرو تصریح کرد: تدارکات برای تامین ارز مورد نیاز خودروهای وارداتی براساس مصوبه هیات دولت و به مدیریت وزارت صمت انجام شده است.

بر اساس آیین‌نامه جدید واردات خودرو مصوب سال 1401، سقف یک میلیارد یورویی برای واردات خودرو قرارداده شده است. بدان معنا که سقف منابع ارزی در نظر گرفته شده برای واردات خودرو تنها یک میلیارد یورو است و بعد از آن، می بایستی برای واردات خودرو، سرمایه گذاری خارجی انجام شود. موضوعی که می تواند کارت برنده ای برای خودروسازان داخلی جهت تداوم واردات خودرو باشد.

در آیین‌نامه واردات خودرو، اولویت واردات با خودروهای 10 هزار یورویی در نظر گرفته شده و سقف قیمتی هر محصول نیز 20 هزار یورو اعلام شده است.

پیش از این نیز در خصوص آمادگی بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات شبهاتی مطرح شده بود و کارشناسان و افراد مطلع یکی از دلایل وقفه طولانی در واردات خودرو را مشکلات ارزی و عدم تامین ارز دانسته‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/17
غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن