موضوعات داغ

اسپورتج SLS به ایران می آید

عکس مطلب اول
به تازگی اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، توانسته مجوز واردات کیا اسپورتج SLS را بگیرد. لازم به ذکر است که نمونه های موجود در بازار ایران، اسپورتج SL هستند که مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری می باشند. هم اکنون در بازار ایران اسپورتج SL بیش از 145 میلیون تومان خرید و فروش می شود که با توجه به ظاهر بسیار جذاب و امکانات مناسب این خودرو، دارای محبوبیت خوبی در بازار داخل است و توانسته به خوبی از پس حریفان فرانسوی و ژاپنی خود یعنی رنو کولیوس و نیسان قشقایی برآید. البته نباید عرضه گسترده اطلس خودرو در مقایسه با رقیبان را نیز در موفقیت این کره ای نادیده گرفت.
حال کیا اسپورتج SLS نیز می خواهد به ایران وارد شود که می توان گفت همان SL است اما پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر روی آن نصب شده و کمی نسبت به مدل SL ضعیف تر است. این خودرو می تواند به کمک 165 اسب بخار در عرض 11.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت اسپوتج SLS، 170 کیلومتر و مصرف سوخت آن 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی می باشد. گیربکس نصب شده روی SLS، همانند SL، 6 سرعته خودکار است اما می توان آن را به صورت FWD و یا 4WD خریداری کرد.
همانطور که احتمالا حدس زده اید، قیمت SLS نسبت به مدل SL کمی ارزان تر است اما با توجه به شرایط کنونی بازار، انتظار نداشته باشید که حدسی در مورد قیمت احتمالی این خودرو در بازار داشته باشیم اما اگر خوشبینانه نگاه کنیم، احتمالا باید حدود 15 تا 20 میلیون تومان ارزان تر از مدل فعلی باشد.
نکته قابل تامل در ورود این خودرو، عرضه یک محصول با پیشرانه های مختلف است که می تواند به خریدار حق انتخاب بدهد و رقابت را در بازار گرم تر کند. امیدواریم با ورود و عرضه مدل های مختلف رنو کولیوس و نیسان قشقایی، حق انتخاب گسترده تری به خریدار داده شود و قیمت ها نیز تعدیل تر شوند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1391/12/15
ماشین خوبیه ولی می دونستین اون ور آب قیمتش 18 تا 25 هزار دلاره خودتون حساب کنین چند برابر داره به مردم ما می فروشن
1391/12/19
اما این خودرو توربو شارژ داره و 260 اسب بخار قدرت .
1398/3/18
واقعا ماشین عالیه