موضوعات داغ

معرفی خودرو برقی آینده بازار- قسمت دوم

عکس مطلب اول
این روزها اگربه دنبال یک خودروی تمام الکتریکی با بُرد حرکت نسبتا زیاد در بازار بگردید، قطعا گزینه‌های بسیار محدودی خواهید داشت. در واقع تنها وسیله نقلیه‌ای که در حال حاضر تمام الکتریکی بوده و می‌تواند حداکثر مسافتی 320 کیلومتری را تنها با یک بار شارژ طی کند، محصولات تسلا موتورز آمریکاست، ولی اگر به دنبال خودرویی غیر از تسلا مدل S یا مدل X هستید، باید چند سالی صبر کنید تا محصولات دو کمپانی جنرال موتورز و فولکس واگن و همچنین محصولات زیر مجموعه این دو برند وارد چرخه تولید و عرضه شوند.
در بخش قبل یک سری خودرو از برندهای آئودی، استون مارتین، شورلت و... معرفی کردیم و در این مقاله مابقی خودروهای منتظر مانده الکتریکی برای ورود به بازار را معرفی خواهیم کرد.
- فولکس واگن Budd-E
کمپانی خودروسازی فولکس واگن قصد دارد تا پایان این دهه، حداقل چند خودروی الکتریکی را با برند خود یا با برند شرکت‌های زیر مجموعه‌اش معرفی و روانه بازار کند که یکی از آن‌ها فولکس واگن Budd-E، محصول همین کمپانی خودروسازی است. مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که در برنامه این کمپانی، معرفی و تولید 20 مدل خودروی الکتریکی تا سال 2020 گنجانده شده است که یکی از آن‌ها خودروی شبه استیشن Budd-E است. این خودرو در اوایل ژانویه سال جاری معرفی شد و محدوده حرکتی حداقل 230 مایلی، یعنی حدودا 370 کیلومتری تنها با یکبار شارژ برای آن تعریف شده است.

کانسپت برقی فولکس واگن بر مبنای نسل اول مدل مشهور ترنسپورتر ساخته شده است


- هیوندای یونیک EV
این خودروی جنجال آفرین هیوندای که در زمان معرفی و حتی قبل از آن حاشیه‌های زیادی را چه در داخل کشور و چه در خارج کشور به همراه داشت، انتظار می‌رود در سال 2017 میلادی در برخی از کشورهای جهان که عموما اروپایی هستند، روانه بازار شود. این خودروی تمام الکتریکی در نمایشگاه خودرویی ژنو ماه مارس امسال به همراه دو مدل یونیک هیبریدی و پلاگین هیبریدی معرفی شد و در خصوص محدوده حرکتی آن تنها با یکبار شارژ هم گفته شده که می‌تواند مسافتی حدودا 177 کیلومتری را در خوشبینانه‌ترین حالت طی کند.

هیوندای یونیک قرار است رقیبی برای تویوتا پریوس باشد


- سیتروئن E-Mehari
شرکت خودروسازی سیتروئن در طراحی این محصول بسیار سلیقه‌ای عمل کرده است، ولی چیزی که در این مقاله برای ما هائز اهمیت است، این خواهد بود که سیتروئن فرانسه خط تولید آن را در اواخر سال جاری یا از اوایل سال آینده میلادی راه اندازی می‌کند. این محصول طبق گفته‌های سیتروئن تنها با یکبار شارژ می‌تواند مسافتی حدودا 200 کیلومتری را طی کند و همچنین می‌تواند در بزرگراه‌ها به حداکثر سرعتی 100 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند.

کانسپت برقی سیتروئن


- مرسدس بنز الکتریکی
راستش را بخواهید تا به اینجای کار محصولی جدید الکتریکی از سوی مرسدس بنز معرفی نشده است، ولی چند روز پیش یکی از مقامات ارشد کمپانی دایملر اعلام کرد که می‌خواهد خودرویی تمام الکتریکی جدید با محدوده حرکتی تقریبا 500 کیلومتر را در زیر چتر برند مرسدس بنز معرفی کند. این خودرو به گفته دایملر برای اولین بار در نمایشگاه پاریس معرفی خواهد شد و سپس در سال 2018 میلادی مراحل تولید و عرضه آن دنبال خواهد شد.

مرسدس بنز بی کلاس برقی


- فورد الکتریکی
برای شرکت خودروسازی فورد هم شرایط مثل مرسدس بنز حاکم است که در بخش قبل به آن پرداختیم. به این صورت که فورد آمریکا بدون معرفی رسمی و اعلام جزییات فنی خودرو اعلام کرده که در کنار طراحی و توسعه دو مدل خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی، در حال کار بر روی یک ماشین تمام الکتریکی نیز هست که تا سال 2020 میلادی آماده شده و روانه بازار می‌شود. مدیر عامل شرکت خودروسازی فورد همچنین اعلام کرد که 40 درصد از این خودرو توسعه پیدا کرده و انتظار می رود تا سال 2019 یا 2020میلادی 60 درصد باقی مانده از پروژه مد نظر هم تکمیل شود.

فورد فوکوس برقی


- ولوو الکتریکی
در ماه اکتبر مدیرعامل ولوو یعنی هاکان ساموئلسون اعلام کرد که تا سال 2020 میلادی، حداقل 10 درصد از فروش کل جهانی کمپانی ولوو را محصولات تمام الکتریکی تشکیل می‌دهد. این شرکت همچنین وعده رونمایی از خودرویی تمام الکتریکی جدید را داده که در سال 2019 میلادی معرفی یا عرضه خواهد شد. از این خودرو اطلاعاتی تاکنون منتشر نشده است، ولی در مقایسه با رقبایی که دارد می‌توان حداکثر محدوده حرکتی 240 کیلومتری تنها با یکبار شارژ را برای آن متصور شد.
- نیسان لیف
شرکت خودروسازی نیسان را یکی از پیشگامان این بخش از صنعت خودروسازی می‌توان عنوان کرد که راه خود را با معرفی و عرضه خودروی کوچک لیف آغاز کرده است. حال نیسان نسل جدید لیف را از سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد کرد که فعلا محدوده حرکتی 172 کیلومتری را پوشش می‌دهد، ولی انتظار می‌رود در سال‌های آینده این محدوده به 320 کیلومتر افزایش پیدا کند.

کانسپت مفهومی ولوو


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/2
اينارو ولش كن به من بگيد پرايد تمام الكتريكي كي مياد تو بازار؟؟؟
مشتاقانه منتظر ورودشم :-))))))
1395/4/2
وقت گل نی .
1396/1/28
سلام
لطفا بررسی بفرمایید که منظور از محدوده حرکتی چیه ؟ یعنی اگر در جاده تخت 300 کیلومتر برد داره در جاده کوهستانی و یا بار و مسافر چه تغییری میکنه