موضوعات داغ

ماشین بیوک الکترا E5 در چین عرضه می‌شود، همزاد برقی و آمریکایی برای لاماری ایما

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جنرال موتورز یکی از شرکت‌های آمریکایی فعال در بازار چین است و با تکیه بر برند بیوک، موفق شده است تا فروش مناسبی را در این کشور تجربه کند. یکی از جدیدترین محصولات جنرال موتورز برای بازار چین، شاسی بلند تمام برقی بیوک الکترا E5 است که به صورت انحصاری در این کشور فروخته خواهد شد. بیوک الکترا E5 شباهت بسیار زیادی به لاماری ایما یا دانگ فنگ T5 Evo دارد و نشان دهنده سبک طراحی آسیایی محصولات بیوک برای بازار چین است.

لازم به یادآوری است که جنرال موتورز در چین با سایک موتور شریک است و خودروهای بیوک نیز در کارخانه مشترک این دو خودروساز به تولید می‌رسند. تاکنون سه خودرو برقی از برند بیوک به بازار چین عرضه شده‌اند که شامل بیوک Velite 7، بیوک Velite 6 و بیوک Velite 6 پلاگین هیبریدی هستند. بیوک الکترا E5 چهارمین مدل برقی این برند در بازار چین خواهد بود که براساس پلتفرم اختصاصی جنرال موتورز شکل گرفته است که پیش از آن هامر برقی و کادیلاک Lyriq نیز براساس آن ساخته شده‌اند.

الکترا در گذشته نام یکی از مدل‌های محبوب بیوک بود اما این شرکت آمریکایی در حال حاضر نام الکترا را به عنوان گروه برقی محصولاتش استفاده می‌کند. خط محصول الکترا شامل یک شاسی بلند، یک مینی ون و یک سدان الکتریکی خواهد بود. انتظار می‌رود تا محصولات سری الکترا به تدریج جایگزین محصولات سری Velite شوند.

بیوک الکترا E5

بیوک الکترا E5 یک شاسی بلند با پنج صندلی است که ابعاد آن 4892/1905/1681 میلیمتر است. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2954 میلیمتر است که حکایت از سواری راحت برای سرنشینان دارد. وزن بیوک الکترا E5 حدود 2.5 تن است. این خودرو به آخرین نسخه از نرم افزار دستیار رانندگی جنرال موتورز موسوم به سوپرکروز مجهز خواهد بود.

موتور الکتریکی بیوک الکترا E5 در کارخانه مشترک سایک موتور و جنرال موتورز واقع در ووهان ساخته خواهد شد. حداکثر توان این موتور 241 اسب بخار است و بیوک الکترا E5 با تکیه بر آن قابلیت دستیابی به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را دارد. پکیج باتری‌های این خودرو نیز توسط CATL تهیه می‌شود اما اندازه آن هنوز مشخص نیست. جنرال موتورز تصمیم دارد در آینده نزدیک خودروهای برقی با برند شورولت و کادیلاک را نیز به بازار چین عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد