موضوعات داغ

حراج آبارت 1000 بیالبرو؛ شاهکاری مهندسی ایتالیا

عکس مطلب اول
خودروی رکورددار آبارت افسانه‌ای برای فروش به حراجی خواهد رفت. خودرویی که بنابر پیش بینی ها قیمت آن تا حدود 1.47 میلیون دلار تخمین زده می شود، ولی در عمل باید دید که این خودروی افسانه‌ای چه قیمتی معامله می شود.
مزایدات هفتگی مونتری با میزبانی شرکت گودینگ، جایی است که خودروی افسانه‌ای آبارت در آن به فروش خواهد رسید. این مکان کنار ساحل واقع شده و خودروهای زیادی تاکنون حضور در این مکان را تجربه کرده‌اند، ولی حالا نوبت به "آبارت 1000 بیالبرو" رسیده است تا خود را بر روی سواحل "کانکورس دی الگانس" محک بزند.

آبارت 1000 بیالبرو


این خودرو برای نخستین بار در سال 1960 میلادی و در نمایشگاه تورین موتور شو معرفی شد. آبارت 1000 بیالبرو ساخته و پرداخته شده "پینین فارنا" است که طراحی و محاسبات آن در تونل‌های باد دانشگاه "تورین پلی تکنیک " صورت گرفته است. برای داشتن ضریب آیرودینامیکی فوق العاده، طراحان از هیچگونه لبه تیز در طراحی این خودرو استفاده نکردند، به همین دلیل تنها ضریب درگ 0.20 Cd بدست آمده که عددی فوق العاده در ضریب آیرودینامیکی به شمار می‌رود. در میان خودروهای امروزی هم تسلا مدل S به عنوان آیرودینامیک‌ترین خودرو معرفی شده که ضریب درگ 0.24 Cd دارد.
برای تولید نیرو محرکه این خودرو هم پیشرانه‌ای 1 لیتری چهار سیلندر استفاده شده که می‌تواند قدرتی 100 اسب بخاری برای آبارت 1000 بیالبرو تولید کند. گفتنی است که برپایه این پیشرانه و داشتن ضریب آِرودینامیکی فوق العاده، حداقل 9 رکورد رسمی به نام این خودرو ثبت شده که گوشه‌ای از آن‌ها شامل 72 ساعت رانندگی متداول با سرعتی 186 کیلومتر بر ساعت و راننده با سرعت متوسط 190 کیلومتر بر ساعت به مسافت 10 هزار کیلومتری می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد