موضوعات داغ

تولید میتسوبیشی میراژ در ژاپن متوقف شد؛ آینده نامعلوم در بازار آمریکا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایت رسمی میتسوبیشی اعلام کرد که تولید هاچ‌بک میراژ برای بازار ژاپن متوقف شده است. در بیانیه این شرکت آمده است: "از آنجا که تولید میراژ متوقف شده است، ممکن است در ارائه رنگ‌های بدنه، آپشن‌ها و... قادر به پاسخگویی به درخواست مشتریان نباشیم."

توقف تولید این مدل تعجبی ندارد، چون اکثر خودروسازان در حال کنار گذاشتن محصولات کوچکتر خود و افزایش تولید مدل‌های محبوب کراس‌اوور و شاسی بلند هستند.

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۲ هزار میتسوبیشی میراژ در ایالات متحده به فروش رسید که نشانگر رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ بود، اما نسبت به دوران پیش از کرونا کمی افت داشت. فروش این مدل هرگز از ۲۷ هزار دستگاه بالاتر نرفت، اما از سال ۲۰۱۵ به طور پیوسته بیشتر از ۲۰ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

با این حال، آمار فروش میراژ در سال ۲۰۲۲ افت کرد و این خودروساز در ۹ ماهه اول سال کمتر از ۱۳۰۰۰ دستگاه از این مدل را به فروش رساند. ممکن است آمار فروش این هاچ‌بک در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰۰ نسخه نزدیک شود، اما بعید است از آن عبور کند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی نسل ششم میراژ را در سال ۲۰۱۲ روانه بازار کرد، که مدل ۲۰۱۴ آن در آمریکا عرضه شد. میراژ در این مدت دو بار فیس‌لیفت شده است که جدیدترین آن ها در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد و امکانات فنی و ایمنی را به آن اضافه کرد، اما شرکت ژاپنی تلاش چندانی برای مدرن کردن بدنه و کابین این مدل انجام نداد.

ناجی میراژ قیمت ۱۷۲۹۰ دلاری مدل پایه ۲۰۲۳ است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۳۹ مایل در هر گالن است، گنجایش پنج نفر را دارد و با گارانتی ۱۰۰ هزار مایلی برای پیشرانه عرضه می‌شود.

در حالی که میتسوبیشی تولید این مدل را فقط در ژاپن متوقف کرده است، اما احتمالاً این آغازی برای پایان میراژ باشد. در سال ۲۰۱۸، شایعاتی مبنی بر تبدیل میراژ به یک کراس‌اوور منتشر شد، اما این شایعات با گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد این مدل را به عنوان یک هاچ‌بک کامپکت نگه دارد، در تضاد بود. فروش میراژ همچنان خوب است، اما یک مدل قدیمی است که گویا به این زودی شاهد جایگزینی برای آن نخواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/17
میتسچبیشی باید یه فکر اساسی برای لیست محصولاتش در اروپا و امریکا مخصوصا بکنه نه مثل سوزوکی تو کشور های جهان سوم خوب میفروشه و سر زبونه نه مثل نیسان تو انریکا مثل نقل و نبات میفروشه نه مثل رنو تو بازار های اسیایی و امریکای جنوبی فروش خوبی داره وقتی با رنو و نیسان یه گروه هست باید تمام محصولاتش رو بیاره روی پلتفرم های رنو و نیسان حالا میتونه موتور و گیربکس خودش که معروف هم هست روشون بزاره با یه طراحی شیک و اوانگارد بفروشه و مدل های لنسر و اکلیپس رو و یه محصول روی پلتفرم الپاین صد و ده راه بندازه اصلا هم تیراژ فروشش براش مهم نباشه فقط بخاطر اینکه تو تیک تاک و یوتیوب و اینستا سر زبون بیوفته تا وحهه برندش بره بالا تا محصولات دیگش چه ارزون چه گرون قیمت بفروشه قدیم سر لنسر ایوو خداییش چقدر ادم عاشق میتسوبیشی میشدند و میخریدند در صورتی که محصولی که میخریدند هیچ ربطی به ایوو نداشت ولی به عشق اون ارم سه الماسش میخریدند مردم الان هم لنسر ایوو و اکلیپس ایوو و اون محصچلی که میگم رو پلتفرم الپاین صد و ده اگر به حرفم گوش کنه و بده میتونه برگرده خداییش پلتفرم رنو مگان و تلیسمان و کولئوس و کلیو خیلی کارها میشه باهاش کرد تازه پلتفرم های خوب نیسان مثل سری زد چهارصدش و حتی پلتفرم داحیا لوگان و ساندرو خودمون برای یه محصول ارزون قیمت تو کشور های جهان سومی الان سوزوکی رو ببینید با همین بازار هند چقدر داره سود میکنه دیکه بیخیال انریکا و اروپا شده انقدر تو هند و بنکلادش داره میفروشه