موضوعات داغ

کانسپت های فراموش شده، آلفارومئو Bella 1999

عکس مطلب اول
تاکنون چیزهای بزرگی با همکاری "آلفارومئو" و "برتون" متولد شده است که یکی از آن‌ها، آلفارومئو Bella در سال 1999 میلادی است.
گفتنی است که "برتون (Bertone)" با نام کامل "Gruppo Bertone" یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که فعالیتش تنها در شرکت خود خلاصه نمی‌شد و تاکنون خودروهای زیادی با همکاری شرکت‌های مختلف خودروسازی جهانی رونمایی کرده است. از موفق‌ترین محصولاتی که برتون در آن نقش داشته می‌توان به طراحی لامبورگینی دیابلو، لامبورگینی میورا، اوپل آسترا، مازراتی کواتروپورته، آلفارومئو جی‌تی، آلفارومئو جولیتا و... اشاره داشت. این شرکت در سال 2014 میلادی رسما اعلام ورشکستگی کرد و نابود شد.

خودرو مفهومی جذاب آلفارومئو بلا


آلفارومئو Bella چرا فراموش شد؟ خب جواب این سوال بسیار ساده است. اگر به تصاویر این خودرو دقت کنید، خودرویی پرزرق و برق را خواهید دید که حتی تولید آن در زمان حال تاحدودی مشکل است، حال اینکه این ماشین زمان معرفی‌اش به سال 1999 میلادی برمی‌گردد و در آن زمان و یا حتی چند سال بعد از آن، امکان تولید چنین خودرویی برای خودروسازان وجود نداشت. امروزه قطعا تولید چنین خودروی مشکل، ولی ممکن است. اما دیگر طراحی آن جوابگوی سلایق امروزی باوجود خودروهایی بهتر و زیباتر نخواهد بود.
این خودرو از همان ابتدا یک کوپه چهار سرنشینه 2+2 بود که از شاسی یک خودروی سدان استفاده می‌کرد و به لطف همین شاسی سدان، برخلاف دیگر خودروهای کوپه موجود در بازار، فضای پای خوبی برای سرنشینانش عقب فراهم می‌کرد. طراحی داخل کابین آن هم با وجود معرفی در سال 1999 میلادی، در صورت تجدید نظر در کنسول مرکزی، همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
آلفارومئو "بلا" در ابتدا قرار بود با یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری ساخته شود، ولی بین معرفی اولیه و اولین حضور رسمی‌اش در سال 1999 و در جریان نمایشگاه خودرویی ژنو، طراحان و توسعه دهندگان آن تصمیم به تغییر این پیشرانه و استفاده از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکل گرفتند که می‌توانست قدرتی 222 اسب بخاری تولید کند و توسط یک جعبه دنده دستی، به محور جلو منتقل کند. این خودرو در صورت تولید می‌توانست بسیار موفق ظاهر شود، ولی متاسفانه شانس آزمایش در بازار به آن داده نشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد