موضوعات داغ

المنتال RP1، اسپیدستر مستقل

عکس مطلب اول
دو سال پیش دانش آموختگان بنز، پورشه و مکلارن در یک مجمع مشخص و با همکاری یکدیگر، خودرویی اسپیدستر با نام "المنتال RP1" معرفی کردند که در آن زمان طرحی اولیه بیش نبود و چندان اطلاعاتی برای ارائه نداشت، ولی حالا این طرح مستقل اسپیدستر که در کلاسی همتراز با آریل اتم و رضوانی بیست قرار گرفته، مراحل طراحی و توسعه خود را پشت سر گذاشته است تا دست سازندگانش را برای ارائه جزییات فنی که پیش‌تر خبری از آن‌ها نبود، باز نگه داشته باشد.
مهم‌ترین فاکتور این خودرو که به تازگی اطلاعات زیادی از آن ارائه شده، بخشی مولد قدرتی خودروست که حالا از دو پیشرانه مختلف بنزینی سود می‌برد. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، این دو پیشرانه برگرفته از محصولات فورد است که شامل موتور 1 لیتری سه سیلندر معروف اکوبوست و یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر قدرتمندتر می‌شود.
در خصوص پیشرانه‌ها باید گفت که موتور 1 لیتری سه سیلندر اکوبوست می‌تواند قدرتی 180 اسب بخاری تولید کند که بر روی این خودرو 540 کیلوگرمی توانسته به شتابی صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 233 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند.
موتور 2 لیتری چهار سیلندر دوم هم قدرتی 320 اسب بخاری دارد، ولی بخاطر بزرگ‌تر و چهارسیلندر بودنش حدود 40 کیلوگرم به وزن خودرو افزوده و آن را به 580 کیلوگرم رسانده است، ولی همچنان کفه ترازو به نفع قدرت بیشتر بوده و باعث شده که شتاب صفر تا صد خودرو با کاهش 0.4 ثانیه‌ای نسبت به پیشرانه اولی، در مدت زمان 2.8 ثانیه‌ای صفر تا صد خودرو را پر کند و با حداکثر سرعتی 265 کیلومتر بر ساعتی به راه خود ادامه دهد.

سوپر اسپرت سبک وزن المنتال اسپیدستر


یکی از بزرگ‌ترین مزایای این خودرو، وزن کم آن به لطف شاسی و بدنه فیبرکربنی هست که در دو مدل وزنی 540 کیلوگرمی و 580 کیلوگرمی به همراه داشته است، ولی این وزن در سرعت‌های بالا بخصوص در 265 کیلومتر بر ساعت قطعا مشکل ساز خواهد شد، به همین دلیل طراحان با دقت بیشتری به قسمت‌های آیرودینامیکی خودرو پرداخته‌اند تا در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت بتواند نیرویی پایین برنده 400 کیلوگرمی برای چسبندگی خودرو تولید کند.
در آخر هم شرکت سازنده اعلام کرد که این خودرو قرار است به صورت زنده در جشنواره سالانه سرعت گوودوود شرکت کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/5
سرمایه ش مال کشورای عربه?
المنتال?!