موضوعات داغ

سیتروئن C3 تمام برقی با محدوده پیمایش ۳۲۰ کیلومتر در هند معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسخه تمام برقی شاسی بلند کوچک سیتروئن C3 مخصوص بازار هند و آمریکای جنوبی به نام E-C3 معرفی شد. این مدل برقی با حفظ طراحی همتای درون‌سوز خود و محدوده پیمایش ۳۲۰ کیلومتر عرضه خواهد شد.

تفاوت ظاهری E-C3 با سیتروئن C3 عدم وجود لوله اگزوز، وجود پورت شارژ روی گلگیر جلو و نشان‌های e آبی روی درها است که با استراتژی نام‌گذاری مدل‌های برقی توسط سیتروئن همخوانی دارد. بقیه پنل‌های بدنه، از جمله ورودی‌های هوا روی سپر جلو، مانند نسخه بنزینی هستند. تنها تفاوت در داخل کابین، وجود انتخابگر دنده به جای دسته دنده مدل درون‌سوز است. E-C3 در تریم‌های لایو و فیل موجود است که دومی دارای نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی و امکانات خودروهای متصل است.

سیتروئن E-C3 مجهز به یک موتور برقی با توان ۵۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر است. به گفته سیتروئن، شتاب ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۶.۸ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۰۷ کیلومتر بر ساعت است. پک باتری آن ظرفیت ۲۹.۲ کیلووات ساعت دارد که امکان پیمایش ۳۲۰ کیلومتر با یکبار شارژ را فراهم می‌کند. شارژ این مدل از طریق شارژر ۳.۳ کیلوواتی AC داخلی انجام می‌شود، در حالی که قابلیت شارژ سریع DC را نیز دارد. شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد آن با شارژر DC فقط ۵۷ دقیقه طول می‌کشد، در حالی که همین فرآیند با شارژر داخلی ۱۰.۵ ساعت زمان می‌برد.

سیتروئن E-C3

مشخصات فنی این مدل به اندازه سایر شاسی بلندهای مشابه گروه استلانتیس عالی نیست، از جمله پژو E-208 که توان ۱۵۴ اسب بخار تولید می‌کند و به لطف باتری ۵۱ کیلووات ساعتی، محدوده پیمایش ۴۰۰ کیلومتر دارد. با این حال، سیتروئن E-C3 روی مقرون به صرفه بودن تمرکز دارد، به همین دلیل این شرکت از قطعات مختلفی در آن استفاده کرده است. مشخصات فنی این مدل با رقبای هندی مانند تاتا تیگو برقی که چند ماه پیش عرضه شد، برابری می‌کند.

سیتروئن E-C3 تولید هند از ۲۲ ژانویه در این کشور قابل سفارش است و قیمت آن در همان زمان اعلام خواهد شد. اولین نمونه‌های این خودرو در ماه فوریه وارد نمایندگی‌های هند خواهد شد. سیتروئن قصد دارد در آینده نزدیک E-C3 را به سایر بازارهای جهانی به جز اروپا صادر کند، در حالی که به زودی نسل جدیدی از سیتروئن C3 و نسخه برقی e-C3 را در قاره سبز عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد