موضوعات داغ

چانگان Uni-T مدل ۲۰۲۳ به زودی در بازار، موتور ۲ لیتری ۲۳۳ اسب بخاری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چانگان خود را برای عرضه کراس‌اوور اندازه متوسط Uni-T مدل ۲۰۲۳ در بازار چین و دیگر بازارها آماده می‌کند. این مدل علاوه بر تغییرات ظاهری جزئی، طراحی کابین جدیدی نیز خواهد داشت.

بدنه این کراس‌اوور متحمل تغییرات کمی خواهد شد، اما به طور کلی ظاهر آشنای خود را حفظ خواهد کرد. مدل ۲۰۲۳ دارای چرخ‌ها و آینه عقب جدید، دستگیره‌های در مخفی، بال عقب اضافی روی درب عقب و لوله‌های اگزوز بازطراحی‌شده خواهد بود. در عین حال، ابعاد Uni-T اندکی بزرگتر خواهد شد.

طول این خودرو ۲۰ میلیمتر بیشتر می‌شود و ابعاد دقیق آن ۱.۵ * ۱.۸ * ۴.۵ متر با فاصله بین دو محور ۲.۷ متر خواهد بود. دلیل این افزایش طول، نصب اسپویلر اضافی روی درب عقب است.

طراحی کابین Uni-T مدل ۲۰۲۳ به طور کامل تغییر خواهد کرد. کنسول مرکزی تغییر یافته و پنل جلویی به طور کامل بازطراحی شده است. اکثر دکمه‌های فیزیکی حذف شده و محل قرارگیری دریچه‌های سیستم تهویه تغییر کرده است.

در مقابل راننده، یک فرمان دو-اسپوک و یک نمایشگر دوگانه قرار خواهد گرفت. این نمایشگر دیجیتالی دارای قطر ۲۶ اینچ (هر صفحه نمایش ۱۳ اینچ)، سیستم دید سراسری پیشرفته ۵۴۰ درجه و یک پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ خواهد بود.

این کراس‌اوور جدید فعلاً با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر عرضه می‌شود که در مدل کنونی هم مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور به طور انحصاری با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو کار می‌کند. البته قرار است Uni-T مدل ۲۰۲۳ تا چند ماه آینده با یک موتور ۲ لیتری قوی‌تر عرضه شود. این موتور با توان ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر با یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک کار خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/25
با سلام واحترام
خودرو بانک عزیز چرا بعضی از نظرات را منتشر نمیکنید
من پرسیدم ؟
چرا روی هر خودرو بیش از یک و نیم میلیارد سود می خورند؟؟؟!!!
خودروهای وارداتی در کشورهای خلیج فارس قیمتی مشخص دارند
چرا ملت را به گروگان گرفته اند مونتاژکاران
مردم ایران لیاقتشان خودروهای دست دوم نیست
85میلیون نفر باید قربانی دو مونتاژکار ایرانخودرو وسایپا باشند؟؟؟!!!!!!!!!
پول بنز و بی ام و میگیرند پژو پراید تحویل می دهند؟؟؟!!!
سالی 22هزار کشته در جاده ها بس نیست
سیاست های جمعیتی توی سرتون بخوره
نسل کشی شیعه بس نیست
چرا مردم نباید خودرو ایمن سوار شوند>؟؟؟؟!!!!
مافیای خودرو نباید خجالت بکشند؟؟؟؟!!!!