موضوعات داغ

فیات نام "ریوا" را از دریا به خشکی بُرد

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی فیات با الگوبرداری از قایق معروف "ریوا"، نسخه‌ای ویژه با همین نام از خودروی کوچک و پرفروش خود یعنی فیات 500 معرفی کرد.
ایده فیات برای طراحی چنین خودرویی، از قایق کوچک "ریوا" الگوبرداری شده است که در بخش‌های مختلف این خودرو می‌توان شاهد الگوهای طراحی آن بود. اولین مورد الگوبرداری شده را می‌توان نقاشی بدنه خودرو عنوان کرد که درست همانند رنگ بدنه قایق ریوا، از یک خط آبی رنگ در اطراف بدنه فیات 500 استفاده شده است. در داخل کابین هم علاوه بر استفاده گسترده از چرم‌های سفید رنگ زیبا، شاهد طراحی پنل‌های چوبی برای داشبورد هستیم که هم باعث افزایش خاصیت لوکساریتی آن شده و هم زیبایی چشم نوازی به داخل کابین داده است. برای زیبایی بیش از پیش خودرو هم بر روی چرخ‌های خودرو از رینگ‌های آلیاژی براق 16 اینچی 20 پره استفاده شده و بر روی آینه‌های جانبی فیات 500 ریوا هم قاب کرومی رنگ نصب شده است.
برای تولید این خودرو، شرکت خودروسازی فیات برنامه‌ای محدود 500 دستگاهیی را در پیش گرفته است، ولی در پس همین محدود سازی فروش، گزینه‌های مختلفی را در اختیار مشتری قرار داده تا به دلخواه پیشرانه خودرویشان را انتخاب کنند.

فیات 500 ریوا


گزینه‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو هم یک موتور 1.2 لیتری بنزینی با حداکثر قدرت 69 اسب بخاری، یک موتور بنزینی 0.9 لیتری توربوشارژر با دو خروجی قدرت 85 اسب بخاری و 105 اسب بخاری و در آخر هم یک پیشرانه دیزلی 1.3 لیتری با حداکثر قدرتی 95 اسب بخاری است که به جعبه دنده‌ شش سرعته دستی یا جعبه دنده‌ای اتوماتیک متصل می‌شوند.
در آخر فیات صحبتی از قیمت گذاری این خودرو نکرده است، ولی اعلام کرده که برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت نهایی این محصول می‌توانید با فروشنده‌های محلی وابسته به کمپانی خودروسازی فیات تماس حاصل کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/8
ام وی ام110 خیلی ازین خوشگل تر و پرشتاب تره مزدا3 رو می گیره
1395/4/9
اخه دوست عزیز شما یه ماشین چینی اشغالی رو با یک ماشین ایتالیایی که تمام دنیا دارن ازش به عنوان یک خودرو کوچک و جمع و جور باکلاس استفاده میکنن مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا میدونی ماشین های ایتالیایی چه اسطوره هایی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟ ایتالیا همون کشوریه که الفاروميو و فراری و ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پاگانی رو میسازه . همون کشوریه که با یک موتور ۲ لیتری میتونه ۴۵۰ اسب بخار تولید کنه. ‍پس شما برو همون ام وی امت رو سوار شو کم در مورد این ایتالیایی ها نظر بده . اینو بهت میگم که نری جایی بگی و ابروت بره.