موضوعات داغ

مجوز شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی ابلاغ شد + نامه

عکس مطلب اول

هفته پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصویب قانون امکان دریافت پلاک ملی برای خودروهای مناطق آزاد و قابلیت تردد در سراسر کشور پیرو مصوبه هیئت وزیران گفت: خودروهای با پلاک مناطق آزاد که در حال حاضر امکان تردد در این مناطق را دارند، با شرایطی که در آینده اعلام خواهد شد، امکان دریافت پلاک ملی را خواهند داشتو با این روش می‌توانند در کل کشور و سرزمین اصلی مورد استفاده قرار گیرند؛ این موضوع می‌تواند به افزایش عرضه خودرو در بازار کشور کمک کند.

مجوز شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی ابلاغ شد

پیرو نامه منتشر شده این موضوع در مصوبه مذکور هیات وزیران مورد اشاره قرار گرفته و مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد، ابلاغ شده است.

براساس ابلاغیه مورخ 24 بهمن 1401 مصوبه هیات وزیران با اشاره به جلسه مورخ 19 بهمن ماه 1401 در خصوص با روش پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری - صنعتی، عنوان شده است که " طبق مقررات موجود خودروهایی که مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری-صنعتی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهی‌های مربوطه و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب) مجاز به پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی باشند."

در ادامه این ابلاغیه آمده است که خودروهای مستثنی شده از حکم بند (١) تفاهم‌نامه مشترک شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرک جمهوری اسلامی ایران به شماره ١۴٠٢/١٠/١۴٣٠ تاریخ ١٠ خرداد ١٤٠٠ مشمول حکم این بند نخواهند بود.

در بنده تبصره عنوان شده است: قیمت خودرو برای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی با رعایت ماده ١۴ قانون امور کمرگ مصوب ١٣٩٠، از طریق سامانه مرتبط با سازمان امور مالیاتی کشور (سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو) تعیین می‌شود. سازمان مذکور موظف است اطلاعات قیمتی این سامانه را بطور مستمر به روز رسانی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد