موضوعات داغ

خودروهای برقی هندی تاتا موتور بر پایه لندروور دیسکاوری اسپرت عرضه می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت هندی تاتاموتورز تصمیم دارد تا فروش خود در حوزه خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. این ابر شرکت هندی در حال مذاکره با سرمایه گذاران خصوصی و بخش دولتی است تا یک میلیارد دلار سهام را برای تجارت در بخش خودروهای الکتریکی بفروشد.

مبلغ کلی سهام فروخته شده تاتا موتورز حدود 10.5 میلیارد دلار است. در حال حاضر سهامداران عمده تاتاموتورز صندوق سرمایه گذاری ابوظبی، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، هلدینگ تماسک از سنگاپور، KKR، جنرال آتلانتیک و شرکت سرمایه گذاری موبادالا هستند. بخش بیشتر سهام فروخته شده تاتاموتورز به جبران بدهی‌های این شرکت اختصاص خواهد یافت و بخش دیگری از آن نیز برای توسعه خودروهای الکتریکی استفاده خواهد شد.

تاتاموتورز پیش از این نیز سهام خود را برای جذب سرمایه فروخته بود. این شرکت هندی در سال 2021 مبلغ 9 میلیارد دلار را از طریق صندوق سرمایه گذاری TPG و یک هلدینگ دولتی مستقر در ابوظبی جمع‌آوری کرد. با این حال تولید خودروهای الکتریکی به سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارد. تاتاموتورز اخیرا از خودروهای الکتریکی جدیدش رونمایی کرد که تمامی آن‌ها از جمله تاتا کرو و تاتا پانچ در قالب نسخه‌های مفهومی بودند. تغییر وضعیت این خودروها از مدل مفهومی به خودرو تولید انبوه، سرمایه بسیار زیادی را می‌طلبد. تمامی این خودروها براساس پلتفرم OMEGA-Arc، برگرفته از پلت فرم D8 لندروور دیسکاوری اسپرت ساخته خواهند شد که در تملک تاتا قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد