موضوعات داغ

تاریخ قرعه‌کشی خرید خودروهای خارجی تغییر کرد + اسامی خودروهای عرضه شده

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت از تغییر زمان قرعه‌کشی خرید خودروهای خارجی خبر داد و افزود : به دلیل فرآیند اخذ استعلامات لازم و جمع بندی، زمان قرعه‌کشی به روزهای آینده موکول شد.

براساس اطلاعیه قبلی وزارت صنعت قرار بود، انجام قرعه کشی تعیین اولویت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی امشب سه شنبه مصادف با 16 اسفند 1401 انجام شود. اما تا این لحظه و بر اساس اعلام ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت زمان قرعه‌کشی به آینده نامشخص موکول شده است.

او در ادامه ضمن اشاره به مشخص نبودن زمان دقیق این قرعه‌کشی تصریح کرد: باید فرایند استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود."

بنا به گفته ضیغمی، تا الان عرضه دو مدل خودروی چانگان CS55 پلاس و چانگان CS35 پلاس قطعی شده است و اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات 500 و فیات تیپو و همچنین هیوندا النترا را نیز به لیست عرضه اضافه کنیم.

پیش شرط ثبت نام خرید خودروهای وارداتی سپرده نمودن مبلغ علی الحساب به عدد 500 میلیون تومان بوده است و براین اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانکهای فرم مسدودی 500 میلیون تومان برای خرید خودورهای خارجی را پر می کردند و این پول درحساب شخصی متقاضی مسدود شده است.

بنا به اعلام وزارت صمت تا پایان طرح حدود 120 هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند و بعد از استعلامات لازم، ثبت نام کنندگان قطعی مشخص می شوند.

با این حساب حدود 60 هزار میلیارد تومان از پول متقاضیان خودرو وارداتی به بهانه پیش ثبت نام خودروهای وارداتی در سیستم بانکی بلوکه شده است و فعلا هم خبری از تعیین تکلیف این مبالغ نیست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/16
اینجور که بوش میاد فقط همین دوتا چانگان چینی عرضه میشه