موضوعات داغ

سهول E10X وارد بازار چین شد، هاچ‌بک الکتریکی و ارزان قیمت جک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینی جک اخیرا مدل جدیدی از هاچ‌بک الکتریکی و ارزان قیمت خود موسوم به سهول E10X را روانه بازار کرده است. قیمت سهول E10X از حدود 10 هزار دلار آغاز می‌شود که در بازار خودروهای برقی، یک نرخ رقابتی است. این خودرو با مزایایی همچون شارژ سریع، می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را نسبت به خود جلب کند.

سهول یکی از برندهای زیرمجموعه جک است که فعالیت خود را در سال 2020 آغاز کرد. این برند در ابتدا SOL‌ نام داشت و براساس جوینت ونچر جک و فولکس واگن شکل گرفته بود. بعدها فولکس واگن اکثر سهام این جوینت ونچر را خرید و نام آن را به Volkswagen Anhui تغییر داد. حقوق تجاری برند SOL نیز در اختیار جک قرار گرفت و به سهول (Sehol) تغییر داد. از این برند تاکنون خودروهای برقی و بنزینی مختلفی تولید شده است.

سهول E10X یک هاچ‌بک جمع‌وجور محسوب می‌شود. ابعاد این خودرو شامل طول 3650 میلی متر، عرض 1670 میلی متر و ارتفاع 1540 میلی متر هستند. فاصله بین دومحور این خودرو نیز 2390 میلیمتر است. وزن خالص سهول E10X نیز 1080 کیلوگرم اعلام شده است.

نیروی سهول E10X توسط تک موتور برقی با 48 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر تامین می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون در عقب از نوع میله پیچشی است. این خودرو در قالب دو تیپ پایه و میان‌رده به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه پکیج باتری 25 کیلووات ساعتی دارد و برد آن نیز 251 کیلومتر است. نسخه گران‌تر پکیج باتری 30.2 کیلووات ساعتی را زیر بدنه دارد و برد آن 301 کیلومتر است. پانل ابزار کمکی، فرمان چند منظوره و صندلی‌های اسپرت با پشت سری یکپارچه از جمله تجهیزات هاچ‌بک برقی سهول هستند. این خودرو در بازار چین با محصول پرفروش جنرال موتورز و سایک یعنی وولینگ هونگ گوانگ مینی برقی رقابت خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد