موضوعات داغ

فروش کایی کونلون در چین آغاز شد، کراس‌اوور جدید چری به زودی در ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کایی کونلون یکی از خودروهای جدید بازار ایران است که مطابق شنیده‌ها، توسط ایران خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شود. این کراس‌اوور یکی از جدیدترین محصولات زیرمجموعه سابق چری موسوم به کایی است. فروش کایی کونلون در چین از 20 مارس آغاز شده است و قیمت آن با توجه به امکانات و تجهیزات، رقمی بین 106.9 تا 239.9 هزار یوان خواهد بود. این کراس‌اوور در قالب سه تیپ با مشخصات فنی گوناگون به بازار عرضه می‌شود که دو تیپ آن موتور احتراق داخلی دارند و یک تیپ هیبریدی است.

ابعاد کایی کونلون شامل 4738 میلیمتر طول، 1968 میلیمتر عرض و 1708 میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور نیز 2820 میلیمتر اعلام شده است. از نظر ابعاد و اندازه، کایی کونلون بسیار شبیه به پرچمدار جدید شرکت اصلی یعنی چری تیگو 9 است و احتمالا هر دو خودرو براساس یک پلتفرم توسعه یافته‌اند.

با وجود شباهت‌های بسیار میان محصولات کایی و چری، کراس‌اوورهای این برند همچنان با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به تولید می‌رسند. تیپ پایه کایی کونلون به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر خانواده چری با کد SQRF4J16C مجهز است که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تیپ به همراه گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر عرضه می‌شود. قیمت این تیپ با توجه به آپشن‌ها و امکانات انتخابی، بین 106.9 تا 159.9 هزار یوان تعیین شده است.

کایی کونلون

تیپ میان‌رده این خودرو موتور دو لیتری توربوشارژر خانواده چری را زیر کاپوت دارد که با کد SQRF4J20 شناخته می‌شود. این پیشرانه 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال قدرت این تیپ نیز از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مشابه مدل پایه استفاده می‌شود. قیمت این تیپ با توجه به امکانات و تجهیزات رفاهی، بین 139.9 تا 159.9 هزار یوان خواهد بود.

در نهایت به سومین تیپ کایی کونلون می‌رسیم که از قوای فنی هیبریدی بهره می‌برد. این تیپ از قوای فنی پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند که شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژر و یک یا دو موتور برقی است. حداکثر قدرت نسخه تک موتوره 204 اسب بخار و حداکثر قدرت نسخه دو موتوره نیز 367 اسب بخار اعلام شده است. قیمت این تیپ با توجه به امکانات انتخابی، بین 159.9 تا 239.9 هزار یوان اعلام شده است. اطلاعاتی در مورد پکیج باتری‌های این خودرو اعلام نشده است اما کایی کونلون هیبریدی با سه برد 110، 180 و 260 کیلومتر فروخته خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/3
قیمتش در چین با این دلار نجومی بیشتر یک میلیارد تومان هست که اگه بیاد ایران مسیولین عزیز ما بیش از ۳ میلیارد تومان به مردم غالب میکنند!
واقعا در هیچ کشوری چنین رکورد درخشانی نیست!
1402/1/3
انشالله قیمت های نجومی به مردم بدبخت کشور فروخته نشه مردم ما همینجوری با انواع گرانی ها دست و پنجه نرم می کنند