موضوعات داغ

3 خودرو پلاگین هیبریدی معروف جهان را بشناسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای پلاگین هیبریدی (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) با داشتن ترکیبی از موتور الکتریکی و موتور داخلی سوختی، توانایی بهینه‌سازی مصرف سوخت را دارند و با توجه به رشد روزافزون شهرنشینی و افزایش تقاضا برای انتخاب راهکارهایی با هزینه سوخت کمتر، این خودروها به یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش هزینه‌های سوخت تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به معرفی 3 مدل خودرو پلاگین هیبرید پرفروش جهان خواهیم پرداخت.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس (Toyota Prius):

تنها مدل پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس 2023 در اروپا عرضه می شود. این نسخه از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2 لیتر و یک موتور برقی بهره می‌برد که به طور ترکیبی قادر به تولید 220 اسب بخار قدرت است. با افزودن موتور برقی، توان موتور پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس جدید 99 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی خود که دارای یک موتور 1.8 لیتری در کنار یک موتور برقی بود، شده است. در نسل قبلی، تویوتا پریوس تنها توانایی تولید 121 اسب بخار را داشت.

جیپ گرند چروکی اوورلند 4xe

چیروکی پلگ-این (Cherokee Plug-in)

جیپ گرند چروکی اوورلند 4xe با موتور توربوشارژر 2.0 لیتری I4 و موتور همگام سنکرون دائمی مگنتیک، با قدرت خروجی 375 اسب بخار و 470 پوند-فوت گشتاور، با سیستم حرکت چهار چرخ عرضه شده است. این خودروی پلاگین هیبریدی توانایی رانندگی تمام الکتریکی حداکثر ۵۱ کیلومتر را دارد و با باتری ۱۶ کیلووات ساعت خود، مصرف سوخت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. چیروکی پلگ-این همچنین با داشتن فضای بسیار بزرگ برای مسافران و بار، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و افرادی است که به دنبال یک خودرو پر توان با کمترین میزان آلایندگی هستند.

بی ام و i8

ب ام و آی 8 (BMW i8)

بله، بی ام و i8 یک خودروی پلاگین هیبرید است که توسط شرکت بی ام و تولید شده است. این خودرو دارای موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با توان ۲۳۵ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۱ اسب بخار است که با هم ترکیب شده‌اند و توانایی حرکت با استفاده از برق را دارد. همچنین، بی ام و i8 دارای باتری لیتیوم-یونی است که قابلیت شارژ مجدد آن را دارد و می‌تواند به صورت کاملاً الکتریکی برای حدود ۳۷ کیلومتر حرکت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد