موضوعات داغ

سانگ یانگ تورس EVX معرفی شد، تجدید حیات برند کره‌ای در قالب جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی روزهای نخست سال جدید میلادی، تصاویر جاسوسی از سانگ یانگ تورس با پوشش‌های استتار منتشر شدند. این خودرو به عنوان محصول جدید سانگ یانگ پس از تجدید حیات آن شناخته می‌شود. اکنون تصاویر رسمی سانگ یانگ تورس EVX به عنوان نخستین شاسی بلند تمام الکتریکی این برند کره‌ای منتشر شده‌اند. جزئیات فنی این خودرو هنوز مشخص نیست و سانگ یانگ وعده داده است که در نمایشگاه خودرو سئول که 30 مارس برگزار می‌شود، از این خودرو رونمایی شود.

یکی از نکات جذاب سانگ یانگ تورس EVX، طراحی متفاوت داخلی آن است. این مساله در صنعت خودرو چندان رایج نیست، با این حال کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند تا مدل‌های برقی و بنزینی سانگ یانگ تورس داشبورد متفاوتی داشته باشند. طراحی فضای داخلی سانگ یانگ تورس EVX شباهت بسیاری به مدل‌های پاک بی ام و دارد. همچنین طراحی کنسول و بخش میانی داشبورد نسبت به نسخه بنزینی متفاوت است.

در فضای خارجی نیز تفاوت‌هایی میان مدل برقی و بنزینی مشاهده می‌شود. برای مثال جلوپنجره مدل برقی شیک‌تر است و چراغ‌های LED‌ نمای بهتری دارند. شش چراغ LED‌ نیز در مرکز جلوپنجره سانگ یانگ تورس EVX قرار گرفته‌اند، چرا که مدل برقی به رادیاتور سنتی نیازی ندارد.

سانگ یانگ تورس EVX

شرکت کره‌ای سانگ یانگ به زودی نام خود را به KG Mobility تغییر خواهد داد و روند جدیدی را در تولید خودروها آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود سانگ یانگ تورس EVX با مشخصات فنی مشابه سانگ یانگ کوراندو الکتریکی به بازار عرضه شود. تک موتور الکتریکی در این خودرو روی محور جلو نصب شده است و 190 اسب بخار قدرت دارد. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 55.3 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که بردی معادل 340 کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند. با این حال به دلیل ظاهر خشن‌تر سانگ یانگ تورس، انتظار داریم با بهبود قوای فنی در این خودرو مواجه شویم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد