موضوعات داغ

پایان شورولت کامارو در سال 2024، خداحافظی با خودرو افسانه ای

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

از سال 2019 شایعاتی درباره حذف مدل کامارو از مجموعه شورولت شروع شد. در حالی که مدل نسل هفتم در ابتدا برنامه ریزی شده بود، شورولت احتمالا تصمیم خود را تغییر داد و تصمیم گرفت که تمام برنامه را به سال های تولید باقی مانده نسل ششم اختصاص دهد. حالا به نظر می رسد کامارو به پایان عمر خود نزدیک شده و شایعات چند سال پیش رنگ واقعیت گرفته و در حقیقت شورولت واقعا چندین سال پیش خبر خاتمه این خودروی اسپورت و افسانه‌ای را "غیررسمی" اعلام کرده است.

امروز، می توانیم به طور رسمی تأیید کنیم که کامارو شورولت از سال آینده از خط تولید خارج خواهد شد. پس از نه سال حضور در بازار، نسل ششم کامارو در پایان سال تولید 2024 بازنشسته خواهد شد و آخرین دسته از کامارو ها در کارخانه تولید لنسینگ گرند ریور شرکت در میشیگان در ژانویه 2024 ساخته می‌شود.

سال 2024 پایان شورولت کامارو

اما فکر نکنید که شورولت کامارو به طور کامل حذف خواهد شد بلکه یک جانشین خواهد داشت. اسکات بل، معاون بخش جهانی شورولت، گفت که در حالی که آنها برای خداحافظی از کامارو آماده می شوند، این هنوز پایان داستان آن نیست. با این حال، جانشین فوری برای کامارو هنوز برنامه ریزی نشده است.

بل گفت: "در حالی که ما برای وداع با کامارو نسل کنونی آماده می‌شویم، سپاس خود را از هر مشتری کامارو، کارگر خط تولید کامارو و طرفدار خودرو کامارو بیان می‌کنیم. در حالی که امروز جانشین فوری این خودرو را اعلام نمی‌کنیم، اطمینان داشته باشید که این پایان داستان کامارو نیست"،

نمای جانبی نسل 6 شورولت کامارو

برای آماده کردن یک مراسم وداع خاص برای کامارو قبل از خداحافظی نهایی، شورولت با اضافه کردن نسخه کلکسیونی، تاریخچه مشهور این نام تجاری را جشن خواهد گرفت. این نسخه برای کامارو RS و SS 2024 و در تعداد محدودی از خودروهای ZL1 در دسترس در آمریکای شمالی قابل دسترسی خواهد بود.

اگرچه جزئیات دقیقی هنوز اعلام نشده‌اند، شورولت گفته است که نسخه کلکسیونی به تجلیل از توسعه مدل نسل اول کامارو در دهه ۱۹۶۰، به خصوص نام کد اولیه برنامه، یعنی "Panther" خواهد پرداخت.

نسخه کلکسیونی شورولت کامارو به مناسب پایان تولید

افرادی که قصد دارند بعد از عرضه، نسخه کلکسیونی را بخرند، خوشحال خواهند شد که بدانند این مدل بسیار ویژه خواهد بود. بر اساس تصاویر پیش نمایش ارائه شده، نسخه مجموعه‌سازی ZL1 یک بال‌ بزرگ در پشت خودرو، یک سوپاپ بزرگ هود و یک نام تجاری منحصر به فرد کامارو که شامل تصویر پانتر در وسط حرف R خواهد بود، دارا خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد بسته نسخه کلکسیونی برای کامارو، نزدیک‌تر به زمان شروع سفارشات در پایان سال ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه کامارو به زودی متوقف خواهد شد، افرادی که هنوز قصد خرید این خودرو را دارند، بهتر است به نزدیک‌ترین نمایندگی بروند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/5
نسل ششو داشتم خیلی خوب بود صدی ۱۰ میسوزوند
نمیصرفید تو اسنپ کار کنم باهاش فروختم پراید ۸۱ دوگانه گرفتم یه گلگیر رنگ