موضوعات داغ

دانگ فنگ T5 Evo با پیشرانه برقی در چین عرضه شد، برادر الکتریکی لاماری ایما

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لاماری ایما یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که در سرزمین اصلی خود با نام فورتینگ T5 Evo شناخته می‌شود. نسخه درون‌سوز این خودرو در سال 2021 میلادی به بازار آمد و اکنون دانگ فنگ از نسخه الکتریکی آن با نام فورتینگ لیتینگ (Leiting) رونمایی کرده است. این خودرو به نوعی نسخه برقی لاماری ایما محسوب می‌شود. عبارت Leiting در زبان چینی به معنای رعد و برق است که اشاره به قوای فنی الکتریکی این خودرو دارد.

دانگ فنگ لیتینگ در قالب هفت تیپ به بازار چین عرضه شده است که قیمت آن‌ها در بازه 129900 تا 229900 یوان قرار دارد. تغییرات نسخه برقی لاماری ایما نسبت به نسخه تنفس طبیعی بسیار محدود بوده‌اند. تنها نمای جلو این خودرو دستخوش تغییر شده است و باقی موارد سرجای خودشان باقی مانده‌اند. البته دانگ فنگ برای نسخه برقی کراس‌اوور خود تریم دو رنگ را برگزیده است.

فورتینگ لیتینگ

قدرت دانگ فنگ T5 Evo‌ الکتریکی توسط موتور برقی ساخت بی وای دی تامین می‌شود. این پیشرانه حداکثر 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری لیتیوم یونی نیز وظیفه تامین انرژی این موتور را برعهده دارد. بزرگترین پکیج باتری 85.9 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که مطابق چرخه CLTC، بردی معادل 630 کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. پکیج باتری پایه نیز برد 430 کیلومتری را برای فورتینگ لیتینگ فراهم می‌کند.

از نظر طراحی داخلی، تفاوتی میان نسخه برقی و نسخه درون‌سوز لاماری ایما وجود ندارد. با این حال سیستم سرگرمی در نسخه الکتریکی به روز شده است. سامانه سرگرمی اکنون از سیستم تعاملی Tencent HMI2.0 بهره می‌برد و به نرم افزارهایی مانند WeChat، Tencent Maps و Tencent Video مجهز است. عملکردهایی مانند تعامل صوتی، کنترل از راه دور خودرو و ارتباط بلوتوث در فورتینگ لیتینگ در دسترس کاربر هستند. این خودرو با دستیارهای رانندگی هوشمند سطح دوم از جمله دستیار پارک خودکار و سیستم ناوبری عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد