موضوعات داغ

نگاهی به لامبورگینی روئلتو، نخستین ابرخودرو هیبریدی از گاو خشمگین ایتالیا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار عکس‌های جاسوسی فراوان، ابرخودرو هیبریدی لامبورگینی روئلتو معرفی شد. همانند دیگر خودروهای برند لامبورگینی، روئلتو نیز نام یک گاو مبارز اسپانیایی است. با این حال روئلتو یک تفاوت بزرگ نسبت به دیگر محصولات لامبورگینی دارد و آن هیبریدی بودن این خودرو است.

لامبورگینی رولتو علاوه بر هیبریدی بودن، نخستین محصول این شرکت با موتور V12‌ طی شصت سال گذشته است. این مدل جایگزین لامبورگینی اونتادور محبوب و پرفروش خواهد شد که طی 10 سال گذشته، یکی از اهرم‌های پیشران برند ایتالیایی بوده است.

با وجود نصب موتور V12‌ روی این خودرو، نباید انتظار عملکرد مافوق تصور را از این پیشرانه داشته باشیم، چرا که موتور 12 سیلندر لامبورگینی روئلتو فاقد هرگونه توربوشارژر است و به جای آن از کمک چند موتور الکتریکی بهره می‌برد. راندمان خالص موتور درون سوز لامبورگینی روئلتو، معادل 814 اسب بخار قدرت و 725 نیوتن متر گشتاور می‌شود. این پیشرانه نسخه بهینه شده موتور نصب شده روی اونتادور است.

لامبورگینی روئلتو

دو موتور الکتریکی نیز روی محور جلو لامبورگینی رولتو قرار دارند که در مجموع حدود 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. موتور برقی سوم نیز درون محفظه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه جاسازی شده است که به راندن دیفرانسیل عقب خودرو کمک می‌کند. موتور بنزینی محور عقب را به حرکت در می‌آورد و دو موتور برقی نیز وظیفه پیش‌ راندن محور جلو را برعهده دارند، بنابراین لامبورگینی روئلتو یک خودرو چهار چرخ محرک است. کاربران در مجموع می‌توانند انتظار دریافت 1001 اسب بخار را از ابرخودرو هیبریدی لامبورگینی داشته باشند.

اعداد و ارقام عملکرد لامبورگینی روئلتو نیز جالب هستند. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 2.5 ثانیه است و این خودرو در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت لامبورگینی روئلتو نیز 350 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

لامبورگینی روئلتو

پکیج باتری‌های لامبورگینی رولتو 3.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و با استفاده از شارژر 7 کیلوواتی، طی 30 دقیقه شارژ می‌شود. همچنین اگر از موتور V12‌ به عنوان ژنراتور استفاده کنید، پر شدن این باتری‌ها تنها 6 دقیقه به طول می‌انجامد. درون کابین این خودرو سه صفحه نمایش قرار دارند که از طریق آن‌ها می‌توان به 13 حالت رانندگی مختلف لامبورگینی روئلتو دسترسی داشت. قیمت لامبورگینی روئلتو هنوز اعلام نشده است اما کارشناسان انتظار دارند که رقم 650 هزار دلار به عنوان نرخ این ابرخودرو هیبریدی اعلام شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/10
بلاخره لامبورگینی سر عقل اومد تمام سوییچ کاربردی رانندگی رو مثل شرکت معظم فراری روی فرمان قرار داد.
این نشون میده فراری چقدر از لحاظ تکنولوژی از زمان خودش جلوتر بوده