موضوعات داغ

ام جی 7 وارد بازار چین شد، سدان پرچمدار چینی – بریتانیایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت انگلیسی ام جی از چند سال پیش در تملک سایک موتورز قرار دارد و طی این مدت موفق شده است تا کسب و کار خود را به روشی متفاوت احیا کند. ام جی اکنون دیگر خودروهای اسپرت دونفره نمی‌سازد، بلکه محصولات معمول را در کلاس سدان و کراس‌اوور تولید می‌کند. بالاترین محصول این برند چینی – انگلیسی در بخش خودروهای سواری چهار در، سدان بزرگ ام جی 7 است که سال گذشته معرفی شد و اکنون عرضه آن در بازار چین آغاز شده است. برخلاف روند همیشگی سدان‌های بزرگ، ام جی 7 از سوی مشتریان جوان مورد استقبال قرار گرفته است. این خودرو در قالب شش تیپ به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین 119800 تا 169800 یوان (17,400 تا 24,600 دلار آمریکا) متغیر است.

طراحی ظاهری ام جی 7 به وضوح یک طراحی آسیایی است و می‌توان الگوهایی از خودروهای هیوندای را در ظاهر آن مشاهده کرد. این خودرو برخلاف سدان‌های بزرگ دیگر، اصول طراحی محافظه کارانه و موقر ندارد و به جای آن از ظاهری اسپرت و جوان پسند بهره می‌برد. در نمای ظاهری نیز ظاهر صاف بدنه و خطوط فانتزی آن، یک سدان گرندتور یا GT را به نمایش می‌گذارند. در نمای عقب اما ظاهر یک پورشه پانامرا در ام جی 7 می‌بینیم. این خودرو به بال الکتریکی تاشو مجهز است که با توجه به وضعیت حرکت و سرعت خودرو، در یکی از سه وضعیت تعیین شده قرار می‌گیرد.

ام جی 7

استفاده از کلاسترهای به هم چسبیده در قالب یک نمایشگر سرتاسری بزرگ، الگوی مرسوم طراحی فضای داخلی خودروها به شمار می‌آید که در ام جی 7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. کابین خودرو به طور کامل از چرم ناپا پوشیده شده است تا راحتی سرنشینان در اولویت قرار داشته باشد. ام جی برای سدان بزرگ و لوکس خود، از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 استفاده کرده است تا عملکرد سیستم‌های مختلف را تحت نظارت داشته باشند.

ام جی 7 در چین تنها با دو ترکیب از قوای فنی در دسترس است. ترکیب قوی‌تر شامل موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک 9 سرعته می‌شود. این پیشرانه حداکثر 261 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد ام جی 7 به صورت رسمی معادل 6.5 ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.94 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش خواهد بود.

ام جی 7

علاوه برآن مشتریان می‌توانند ام جی 7 را با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک سفارش دهند. پیشرانه 1.5 لیتری ام جی 7 حداکثر 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/14
اسم خودروسدان