موضوعات داغ

سهم 40 درصدی خودروهای چینی از بازار روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمانی که اقتصاد روسیه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت، بازار خودرو این کشور به هدف جدید و راحت خودروسازان چینی تبدیل شد. برندهای خودرویی چین پیش از این نیز در بازار روسیه فعالیت داشتند اما خروج برندهای مطرح از بازار روسیه، به چینی‌ها اجازه داده است تا بدون رقیب در این کشور تاخت و تاز کنند. بنابر گزارش رویترز، اکنون 40 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در روسیه چینی هستند و انتظار می‌رود این رقم در آینده افزایش یابد.

تنها یک سال پیش یعنی در فوریه 2022، سهم خودروهای چینی از فروش خودروهای جدید در بازار روسیه تنها 10 درصد بود. طی سال گذشته میلادی، 117000 خودرو چینی در روسیه فروخته شدند. علاوه افزایش فروش خودروهای چینی در بازار روسیه، آمار واردات این خودروها به روسیه نیز افزایش یافته است. بنابر گزارش گمرک فدرال روسیه، خودروهای چینی بالاترین سهم را از واردات اتومبیل به این کشور در دست دارند.

طبق داده‌های منتشر شده توسط Autostat در ژانویه، فروش خودروهای جدید در روسیه در سال 2022 با 59 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 626300 دستگاه رسید. نزدیک به 30 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در این کشور متعلق به برندهای روسی بودند. پس از آن خودروهای کره ای با سهم 19.5 درصدی از فروش در رتبه دوم قرار داشتند. خودروسازان چینی با سهم 19.2 درصدی در بین سه رتبه برتر بازار قرار دارند. تولیدکنندگان اروپایی تیز 18.5 درصد از بازار را به خود اختصاص دادند.

در حال حاضر بازار خودرو روسیه به تدریج توسط برندهای داخلی و برندهای چینی تصرف می‌شود. مارک های روسی عمدتاً بازار خودروهای زیر 1.5 میلیون روبل (تقریباً 24200 دلار آمریکا) را در اختیار دارند، در حالی که مارک های چینی روی بازار خودروهای بالای 2.5 میلیون روبل (تقریباً 40000 دلار آمریکا) تمرکز کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد