موضوعات داغ

برترین خودروهای تاریخ آمریکا در یک نگاه- قسمت دوم

عکس مطلب اول
باید از کارل بنز ممنون بود که با اختراع "موتورواگن" در سال 1886 مقدمه‌ای را برای صنعت بزرگ خودروسازی آغاز کرد، ولی در سال 1904 میلادی ایالت متحده توانست خود را در صنعت خودروسازی پیدا کند و در سال 1913 میلادی بیش از 80 درصد از تمام خودروهای عرضه شده در بازار جهانی را به نام خود ثبت کند.
بنابراین می توان به نوعی آمریکا را مهمترین کشور در رابطه با فراگیر شدن صنعت خودروسازی دانست.
در بخش قبل 5 خودروی تاریخ ساز آمریکایی را که شامل فورد مدل T، فورد مدل 18، دویزنبرگ مدل SJ، جیپ MB و اولدزموبیل راکت 88 می‌شد را مورد بررسی قرار دادیم و حالا در این مقاله قصد داریم 5 خودروی باقی مانده را مورد بررسی قرار دهیم.
1- شورلت کوروت
ساخت اولین شورلت کوروت به سال 1953 میلادی باز می‌گردد. این خودرو 10 سال مسن‌تر از خودروی پورشه 911 است، با این حال یکی از رقبای اصلی این خودرو به شمار می‌رود. گفتنی است که در دهه 70 میلادی، این خودرو با پیشرانه‌ای 165 اسب بخاری توانست انقلابی به پا کند و میراث خود را تا به امروز حفظ کند. در آخرین مدل هم شاهد استفاده از یک موتور 650 اسب بخاری بر روی مدل Z06 هستیم که با توجه به عملکرد و تکنولوژی بالا، قیمتی 2 الی 3 برابر کمتر از رقبایش دارد و همین مورد باعث جذابیت آن شده است.

شورولت کوروت


2- فورد موستانگ
فورد موستانگ نه تنها ارائه دهنده یک سبک جدید در دنیای خودرو بود، بلکه یکی از اولین اتومبیل‌هایی به شمار می‌رفت که برای یک جمعیت خاص طرحی و تولید شده است. جمعیتی که علاقه وافری به قدرت و عضلانی بودن خودروهایشان دارند و سال‌های متمادی منتظر برای ساخت خودروی مد نظرشان بوده‌اند، به همین دلیل در سال 1965 میلادی شرکت خودروسازی فورد توانست بیش از یک میلیون دستگاه را تنها در 18 ماه اول تولید و به فروش برساند. آخرین نسل از فورد موستانگ هم با وجود تغییرات کلی، ولی باز هم پس از گذشت 50 سال میراث دار پدربزرگانش است.

فورد موستانگ


3- فورد GT
هنری فورد دوم پس از 9 ماه مذاکره، در 4 ژوئیه 1963 میلادی تصمیم گرفت با همکاری استودیو ایتالیایی مارانلو و همچنین امضای قرارداد 10 میلیون دلاری با انزو فراری، موتورهای 12 سیلندرش را در شاسی یک خودروی آمریکایی بکار بگیرد و از یک طراحی ایتالیایی برای توسعه خودرویش استفاده کند، ولی این معامله هرگز اتفاق نیافتاد و انزو فراری در آخرین لحظه پا پس کشید، همین موضوع باعث شد هنری فورد خشمگین شود و درست مثل فرچیو لامبورگینی، دست به تولید خودرویی اسپرت با اصالت کاملا آمریکایی بزند. خشمی که باعث شد در نهایت فورد GT40 در سال 1964 میلادی متولد شود و نسل دوم آن در سال 2006 میلادی معرفی شود.

فورد جی تی


4- کرایسلر/ دوج مینی ون
در سال 1983 میلادی کرایسلر و دوج با ترکیب کاملی از صندلی‌های راحتی، قابلیت‌های بالا برای راننده در زمان خود و همچنین تعریف یک خودرو برای خانواده‌ها، خودرویی جدید مینی ون معرفی کند که توانست بدون اغراق اکثر خانواده‌های آمریکایی و حتی خانواده‌های سایر کشورها را به خود جذب کند. رقبای این خودرو همچون فولکس واگن و لانسیا طرح‌هایی مفهومی ارائه کرده بودند، ولی چیزی که مردم نیاز داشتند خودرویی واقعی بود که بتوانند از آن استفاده کنند. البته این سبک خودروها در همان زمان محبوبیتی بسیار بالا داشتند، ولی در این دهه محبوبیت آن‌ها به شدت افول کرده است.

ون چند منظوره کرایسلر دوج


5- تسلا مدل S
بدون اغراق اگر تسلا مدل S نبود، تا الان خودروهای الکتریکی را در قالب نیسان لیف و یا دیگر خودروهای الکتریکی کوچک می‌شناختیم. ولی شرکت خودروسازی تسلا با نوآوری و انگیزه توانست خودرویی الکتریکی اسپرت با شتابی صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای تولید کند تا نام آن در پیشگامان این صنعت جاودان شود. به لطف تسلا مدل S، خودروسازان دیگر همچون مرسدس بنز SLS AMG الکتریکی، پورشه الکتریکی "ماموریت E" و یا خیلی دیگر از خودروهای الکتریکی به تبعیت از تسلا مدل S به این بخش ورود پیدا می‌کنند.

تسلا اس

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/18
واقعا نمیدونم بر چه اساسی فورد جی تی تو لیسته.یکی تز بی کیفیت ترین ماشینای تاریخه.مصرف سوختش بالاست و خیلی هم خرابی ازش گزارش میشه.انکار ایرانخودرو ساختتش
1395/4/19
تسلا یدونس، ممنون از مطلب خوبتون