موضوعات داغ

نسخه آفرودی دایون Y5 توسط کیان موتور وارنا عرضه شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

محصول دایون Y5 که پیش از این توسط شرکت خودروسازی ایلیا عرضه شده بود حالا در نسخه آفرودی توسط کیان موتور وارنا در دسترس علاقمندان و متقاضیان این سبک از خودروها قرار گرفته است.

فیلم نسخه آفرودی دایون Y5

این خودرو شاسی مستقل در نسخه جدید با تیونینگ ویژه آفرودی و با چهره خشن و جذاب‌تر نسبت به طراحی نسخه پایه به گزینه‌ای برای آفرودر سواران تبدیل شده است.

دایون Y5 آفرودی برای دستیابی به عملکرد بهتر در زمینه آفرود توسط کارشناسان شرکت خودروسازی ایلیا دچار تغییرات بهینه و گسترده‌ای شده است. اولین مورد که در این خودرو ویژه آفرود تغییر نموده سپر جلو خودرو است که از لحاظ بصری و همچنین از نظر عملکردی به ارتقا این خودرو کمک شایانی نموده است. وجود یک سپر آفرودی در جلو خودرو زاویه ورود (Approach Angle) را افزایش می‌دهد و در مسیرهای ناهموار و شیب‌های تند خیال راننده را از عدم برخورد به سطح راحت می‌کند. در بخش پشتی به سپر خودرو دیاق هوک و هوک عقب اضافه شده است که از موارد بسیار ضروری در خودروهای آفرودی محسوب می‌شود.

سپر آفرودی در جلو خودرو زاویه ورود (Approach Angle) را افزایش می‌دهد

یکی از دیگر مواردی که در خودروهای آفرودی جزو موارد حیاتی محسوب می‌شود سینی زیر خودرو است. سینی زیر خودرو از بخش‌های حیاتی زیر خودرو در برخورد با سطوح ناهموار و سنگ محافظت می‌کند. به این خودرو باربند اضافه شده است که در سفرهای طولانی نیاز به فضای بار را پوشش می‌دهد.

دایون Y5 آفرودی از کیت زیربندی ARB سری Oldman بهره می‌برد که قابلیت تنظیم ارتفاع و سفتی و نرمی و میزان ضربه پذیری و سرعت را دارد و با یک کپسول اضافه بابت خنک کاری بهتر تجهیز شده است. در بخش موتور و گیربکس برای خنک نمودن بهتر، سیستم خنک کاری تقویت شده است که در زمان آفرودهای سنگین به کمک راننده می‌آید.

از دیگر موارد در این خودرو تعبیه شده است می‌توان به اضافه شدن رینگ طرح متود لاستیک، بلک پکیج نمودن بدنه، شیشه دودی، تودوزی سقف و ستون جیر، تودوزی کمربند آبی، ست کامل تودوزی با تکه‌های دوخت آبی و تغییر تریم رودری و داشبورد اشاره کرد.

علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از نحویه خرید پکیج خدمات آفرودی خودروهای دایون Y5 با مجموعه‌ کیان موتور وارنا تماس حاصل نمایند.

فضای داخلی دایون Y5 آفرودی

مشخصات فنی دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا

خودروی دایون Y5 با ساختار شاسی بلند Body on Frame، دارای اتاق مستقل از شاسی است. این به این معناست که شاسی این خودرو از نوع نردبانی با 10 ستون مستقل افقی تشکیل شده است و اتاق و سیستم انتقال نیرو روی آن نصب شده‌اند.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1997 سی سی مجهز به توربوشارژ نیرو می‌گیرد. این پیشرانه توان تولید حداکثر 202 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را داراست. یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار نیرو را به چهار چرخ منتقل می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/27
با سلام این خودرو مانند مکث کلوت در نسخه آفرودی سپر محافظ جلو را به شاسی خودرو متصل کرده و از طرفی اینتر کولر خودرو در پایین ترین قسمت قرار دارد مانند مکث کلوت و در قسمت عقب به جای سپر آفرودی از گارد استفاده کرده اند که در بحث زاویه خروج تاثیر گذار است.