موضوعات داغ

پیشرانه جدید برای فوتون Auman، نسل جدید کامیون محبوب ایران خودرو دیزل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فوتون آئومان H5‌ و فوتون آئومان H4 دو مورد از محصولات محبوب ایران خودرو دیزل طی سالیان اخیر هستند. این دو کشنده از برند فوتون موفق شده‌اند تا نظر مثبت مخاطبان ایرانی را به خود جلب کنند. حال بنابر اخبار رسانه‌های چینی، فوتون آئومان H6 به زودی روانه بازار خواهد شد.

نسل جدید کشنده‌های فوتون Auman، از سری ششم موتورهای Fukang A بهره می‌برند. بنابر ادعای فوتون، این موتورها نسبت به گذشته کارآمدتر شده‌اند و مصرف سوخت آن‌ها نیز بهبود یافته است. این موتورها براساس قوانین داخلی چین،‌بایستی با 103 شرایط کاری و 253 سناریو مطابقت داشته باشند تا استاندارد این کشور را دریافت کنند. علاوه بر موتورهای فوکانگ سری A، گیربکس ZF‌ نیز بخش جدا نشدنی کشنده فوتون Auman به حساب می‌آید که در نسل ششم این کامیون نیز همچنان حضور دارد.

تغییرات موتورهای فوکانگ سری A‌ نسبت به پیشرانه‌های قبلی فوتون آئومان، شامل تغییر در نسبت تراکم سیلندر است. این موتورها به توربوشارژر مجهز هستند و با تغییر نسبت تراکم، گشتاور بالا را در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهند. این موتورها اکنون احتراق کامل‌تری را تجربه می‌کنند و مصرف سوخت کمتری دارند. بنابر ادعای شرکت فوکانگ، مصرف سوخت موتورهای سری A‌ در مقایسه با مدل‌های قبلی حدود 4 درصد کاهش یافته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/12
جلوش طرح رنده آشپزخانه هست