موضوعات داغ

بهترین خودروهای جهان برای آفرود سواری

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر برای تعطیلات خود دنبال یک تفریح خاص و پرهیجان و کمتر تجربه شده می‌گردید، آفرود سواری می‌تواند گزینه خوبی باشد. هم تفریحی لذت‌بخش خواهید داشت و هم ورزشی سنگین، به‌قول‌معروف: هم فال است، هم تماشا. آفرود سواری، رانندگی در جاده‌های سخت است، رانندگی در مسیرهای صعب‌العبور و سنگلاخ. می‌تواند در کوه باشد یا در شنزار یا در برف. تفریح مهیجی است که هواداران سفت و سختی و خاصی دارد. هیجانی که در گذر از بیراهه‌ها و جاده‌های سخت‌گذر به رانندهٔ آفرود دست می‌دهد، تجربهٔ بی‌نظیری است که نصیب هرکسی نمی‌شود. اما برای آفرود سواری قبل از هر چیز به ماشین مناسب نیاز دارید، یعنی همان چیزی که قرار است با ما اطلاعات بیشتری در مورد آن یاد بگیرید.

۱۷ ماشین برتر برای آفرود سواری

در این مطلب قرار است بهترین ماشین‌های جهان برای آفرود سواری را معرفی کنیم. خودروهای معرفی شده در این لیست بدون توجه به بازار خودروی ایران انتخاب شده‌اند و صرفاً به قدرت، امکانات و کاربردشان توجه شده است. بعضی از این خودروها چندان در دسترس ما ایرانی‌ها نیستند؛ اما حتی تصور رانندگی با آن‌ها در راه‌ها و بیراهه‌های پرپیچ‌و‌خم باعث تپش قلبمان خواهد شد.

بهترین خودروهای این لیست این موارد هستند:

1. شورولت کلرادو ZR2

2. جیپ رانگلر روبیکون

3. تویوتا ۴ رانر TRD Pro

4. فورد برانکو رپتور

5. مرسدس‌بنز کلاس جی

6. جی ام سی سیرا ۱۵۰۰

7. رم ۱۵۰۰ TRX

8. فورد F150 رپتور R

9. تویوتا تاندرا TRD Pro

10. فورد F-150 ترمور

11. لندرور دیفندر

12. جیپ گلادیاتور روبیکون/موهاو

13. لکسوس LX600

14. نیسان آرمادا

15. رم پاور واگن

16. نیسان تیتان پرو 4X

17. سوبارو فارستر

قرار است در مورد هرکدام از این ماشین‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان بیشتر بدانیم.

بیشتر بخوانید: مشخصات ماشین ساینا

شورلت کلرادو ZR2

کلرادو ZR2 یکی از جذاب‌ترین خودروهای آفرودی است، هنوز جزئیات زیادی از مدل ۲۰۲۳ این خودرو منتشر نشده است اما می‌توان با بررسی ویژگی‌های مدل‌های قبلی، مطمئن شد که مدل ۲۰۲۳ نیز یک خودروی آفرودی عالی است. کلرادو ZR2 در مدل 2021 خود دارای قلاب‌های بکسل قرمزرنگ، کمک‌فنرهای DSSV حساس به موقعیت، قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب، محافظ‌های جانبی آفرود، بازوهای کنترلی چدنی، گیربکس کمکی و صفحات محافظ زیرین بود. در مدل ۲۰۲۳ این خودرو، با ظاهری تهاجمی‌تر روبرو هستیم که ظاهراً قرار است به ما بفهماند که با یک خودروی قوی‌تر از قبل روبرو هستیم.

جیپ رانگلر روبیکون

این ماشین به پادشاه قلعه معروف است، احتمالاً از همین عنوان می‌توانید حدس بزنید که با چه خودروی خارق‌العاده‌ای طرف هستید. از میان انواع خودروهای جیپ رانگلر (جیپ صحرا)، روبیکون قدرتمندترین و مناسب‌ترین گزینه برای آفرود است.

پادشاه قلعه با لاستیک‌های ۳۳ اینچی همه‌جانبه و سپر فولادی و ریل سنگی و دنده و کلاج سنگینش، تمام آنچه را که برای یک آفرود سوار هیجان‌انگیز نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

تویوتا ۴ رانر TRD Pro

تویوتا ۴ رانر از آن خودروهاست که نسبت به مدل‌های قدیمی‌اش تغییرات زیادی نداشته، اما همچنان گزینه مناسبی برای آفرود سواری است. این را با نیم‌نگاهی به ظاهر ماشین و نمای محکم و استوارش می‌توانید حدس بزنید.

موتور ۴ لیتری شش‌سیلندر باقدرت ۲۷۰ اسب بخار و ۵ دنده‌اتوماتیک و تایرهای ۱۷ اینچی نیتو ترا و سپر حفاظتی، این ماشین را گزینه خوبی برای آفرود سواری کرده است، بااین‌حال برعکس بسیاری از خودروهای آفرود، این یکی حتی در جاده‌های هموار و برای سفرهای معمولی هم به شما یک سواری نرم و روان خواهد داد.

فورد برانکو رپتور

قلاب یدک‌کش، سیستم تعلیق خارج از جاده، سپر جلو با قابلیت وینچ ARB، سیستم اگزوز اسپرت و توربوشارژ ۲٫۳ لیتری باقدرت ۳۱۵ اسب بخار، رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۳۷ اینچی برخی از ویژگی‌های برانکو رپتور هستند. برانکو رپتور ظاهری باابهت و نمای داخلی بسیار شیک، زیبا و نسبتاً راحتی دارد و ازهرجهت مناسب آفرود است.

مرسدس‌بنز کلاس جی

مرسدس‌بنز کلاس جی

مرسدس‌بنز کلاس جی با ظاهر نظامی گونه‌اش که بر خلاف طراحی مدرن داخلی‌اش، به‌شدت کلاسیک به نظر می‌رسد و با سیستم نمایشگر قدیمی‌اش، شاید برای برخی زیادی ازمدافتاده به نظر برسد بااین‌حال از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌های آفرود سواران است و البته خودرویی که برای کاربردهای نظامی استفاده می‌شود، عجیپ نیست که برای آفرود سواری فوق‌العاده باشد.

از ویژگی‌های فنی آن می‌توان به موتور ۸ سیلندر خورجینی باقدرت حدود ۳۸۰ اسب بخار و ۵.۵ لیتر ظرفیت موتور و جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک، مجهز به سه قفل دیفرانسیل برای تقسیم قدرت بین چرخ‌ها اشاره کرد.

جی ام سی سیرا ۱۵۰۰

یک وانت‌بار غول‌پیکر آفرودی با پیشرانه قدرتمند توربو دیزل، قدرت یدک‌کشی بالا و صفحه‌نمایش ۷ اینچی، رینگ‌های آلیاژی، سیستم الکتریکی داخلی و سیستم ورود و استارت بدون کلید. خودروی قدرتمند، شیک و وسوسه‌برانگیز.

رم ۱۵۰۰ TRX

رم ۱۵۰۰ یک سیستم پرش فوق‌العاده دارد که هنگام عبور از تپه‌ها و پریدن ماشین از موانع، فرود مطمئن و آرامی را فراهم می‌کند، همچنین کمک‌فنرهای بزرگ این ماشین قابلیت تحمل حدود ۶۰۰ کیلو بار و بکسل کردن ۳۶۰۰ کیلوگرم را به این خودروی شگفت‌انگیز می‌دهند.

موتور ۶٫۲ لیتری سوپر شارژ باقدرت ۷۰۲ اسب بخار و گیربکس ۸سرعته خودکار نیز از دیگر ویژگی‌های رم ۱۵۰۰ هستند.

فورد F150 رپتور R

ششمین خودروی این لیست با موتور V6 دوگانه توربوشارژ 450 اسب بخاری و دامپرهای Fox Racing گزینهٔ خوبی برای آفرود با سرعت بالا است. این هیولای پیکاپ آفرودی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت، ظرف زمان حیرت‌انگیز ۳.۷ ثانیه از صفر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تجربهٔ هیجان‌انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تویوتا تاندرا TRD Pro

تویوتا تاندرا TRD PRO

تویوتا تاندرا TRD PRO با کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی بای‌پس داخلی فاکس، سیستم انتخاب مالتی تراین، دستیار کنترل پایین‌رفتن از شیب‌ها و کرال کنترل و نمای دوربینی از جلو و عقب با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک بی‌شک شما را غافلگیر خواهد کرد.

طراحی داخلی آن نیز از الگویی مدرن و ارتشی برخوردار است که لذت رانندگی با آن در بیراهه‌های پرپیچ‌وخم را چندین برابر می‌کند و بهترین خودرو برای جاده های کوهستانی است..

فورد F-150 ترمور

فورد F-150 ترمور با سیستم تعلیق بهینه شده و ارتفاع بالاتر از سطح زمین (نسبت به مدل‌های قبلی) با همان موتور 3.۵ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار قدرت، فنرهای ارتقا یافته در جلو و عقب و دیفرانسیل‌های قفل‌شونده جلو و عقب یک خودروی آفرودی عالی است.

لندرور دیفندر

اگرچه لندرور دیفندر نسبت به سایر گزینه‌های این لیست دارای بدنه و محورهای محکمی نیست؛ اما همچنان توان برآمدن از پس یک آفرود سواری سنگین را دارد. دیفندر با موتور ۳ لیتری شش‌سیلندر خطی و ۳۹۴ اسب بخار قدرت و طراحی داخلی مدرن با نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro به همراه صفحه‌نمایش 10 اینچی لمسی، یک خودروی آفرودی شیک و زیباست.

جیپ گلادیاتور روبیکون/موهاو

جیپ رانگلر روبیکون

گلادیاتور روبیکون دارای لاستیک‌های ۳۳ اینچی، شوک‌های Fox، قفل‌شدن دیفرانسیل‌جلو و عقب، جداشدن نوار جلو، قاب انتقال دو‌سرعته و نسبت خزندگی پایین ۷۷٫۲: ۱ است

لکسوس LX600

لکسوس LX 600 را نسخه لوکس‌تر و گران‌تر تویوتا لندکروز می‌دانند. موتور V6 توربو دوقلو با حجم ۳.۵ لیتر، قدرت ۴۰۹ اسب بخار، گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک، این خودرو را برای آفرود تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل کرده که تنها عیب آن مصرف سوخت بالایش است. بااین‌حال گیربکس ۱۰سرعته آن امکان تنظیم قدرت موتور برای رانندگی در جاده‌های هموار و کاهش مصرف سوخت را فراهم می‌کند.

نیسان آرمادا

شاسی‌بلند آرمادا، نسخه‌ای از نیسان‌پاترول است که در سایر نقاط جهان فروخته می‌شود، اما بدون قفسه‌های پاترول. موتور V-۸ بزرگ ۵.6 لیتری آرمادا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا ۸۵۰۰ پوند یدک بکشد که یک امتیاز بزرگ است. اگر می‌خواهید تعداد زیادی نفر و بسته‌ای از دنده را حمل کنید (مدل ۲۰۲۲ دارای صندلی‌های ردیف سوم تاشو با یک لمس برقی در تریم پلاتینیم است)، آرمادا یک گزینه آفرود خوب و اغلب نادیده گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت لرزش خودرو حین ترمز گرفتن

رم پاور واگن

رم پاور واگن

یک پیکاپ غول‌پیکر مجهز به صفحه‌نمایش مرکزی ۱۲ اینچی با ناوبری و صفحات آفرود برای نمایش ارتفاع خودرو، موقعیت جعبه انتقال و… که از موتور ۶٫۴ لیتری بنزینی رم، Hemi V-۸ با پشتیبانی از یک گیربکس‌اتوماتیک هشت‌سرعته قدرت می‌گیرد و دارای یک وینچ جلو، قفل دیفرانسیل‌جلو و عقب، صفحه لغزنده، و یک میله ضد غلتش است.

این خودرو مناسب کسانی است که به یک وانت غول‌پیکر نیاز دارند تا با آن جنگل‌های بزرگ را پشت سر بگذارند.

نیسان تیتان پرو 4X

یک خودروی باری غول‌پیکر دیگر که در مدل جدید دارای یک پیشرانه بهبودیافته است که به لطف یک گیربکس‌اتوماتیک ۹سرعته مطابق با استاندارد ۵٫۶ لیتری V-۸ تیتان با 400 اسب بخار قدرت و ۴۱۳ پوند فوت گشتاور است. خودرویی با ظاهری قوی و مستحکم و کابین بسیار شیک و راحت.

سوبارو فارستر

محصولی از شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو که در مدل پایه دارای موتور باکسر ۲۴۹۸ سی‌سی باقدرت ۱۷۱ اسب بخار است و نمونه توربوی آن با حجم موتوری کمتر، توان تولید ۲۴۵ اسب بخار را دارد و سیستم چهارچرخ محرک بودن این ماشین آن را به گزینه‌ای مناسب برای آفرود تبدیل کرده است.

بهترین ماشین برای آفرود سواری چیست؟

گزینه‌های معرفی شده در این مطلب مورد توافق بسیاری از علاقه‌مندان ماشین و آفرود در جهان است، بااین‌حال بسته به شرایط و سلیقهٔ افراد می‌توان گزینه‌های فراوان دیگری را نیز وارد این لیست کرد. امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات شما را در این زمینه کامل‌تر کنیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/11
پس فوتون و تی۸ به چه دردی میخورن؟