موضوعات داغ

شاسی‌بلند جدید چانگان دیپال S7 نخستین محصول پلتفرم برقی EPA1

عکس مطلب اول

دیپال، به عنوان یکی از برندهای فرعی شرکت بزرگ چانگان، به تازگی دومین مدل خود را به صورت پیش‌فروش عرضه کرده است. شاسی‌بلند سایزمتوسط Deepal S7 در محدوده قیمت ۲۴ الی ۳۴ هزار دلار و در سه نسخه تمام الکتریکی، هیدروژنی الکتریکی و هیبریدی extended-range در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. دیپال S7 هم‌زمان با رونمایی از استراتژی Deep Blue چانگان در اواسط سال جاری رونمایی می‌شود.

از لحاظ ظاهر، دیپال S7 دنباله‌روی طراحی عضو قبلی خانواده، یعنی دیپال SL03 است. چراغ‌های جلو با گرافیک خلاقانه حالتی کشیده و باریک داشته و جلوه‌ای خصمانه به خودرو بخشیده‌اند. جای ورودی‌های بزرگ هوا در زیر چراغ‌ها حفظ شده است. شاسی‌بلند S7 در هر سه نسخه از یک طراحی جلوپنجره بسته بهره می‌گیرد.

نمای مقابل دیپال S7

در نمای عقب نیز سبک طراحی مدل قبلی حفظ شده و شامل المان‌هایی همچون اسپویلر، دیفیوزر کرومی و چراغ‌های سرتاسری می‌شود. خروجی اگزوز به صورت مخفی طراحی شده است. از لحاظ ابعاد، دیپال اس ۷ دارای ۴۷۵۹ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲.۹ متر می‌رسد.

به لطف فاصله ۲.۹ متری بین دو محور، کابین DEEPAL S7 فضای باز و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. به نظر می‌آید که طراحی کابین شبیه به مدل SL03 است، هرچند تفاوت‌های جزئیات در آن دیده می‌شود. در وسط داشبورد، یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۵.۶ اینچی به صورت متحرک جاسازی شده و دریچه‌های تهویه در هر دو طرف و همین‌طور زیر نمایشگر به چشم می‌خورند.

داخل کابین DEEPAL S7

غربیلک فرمان از طراحی D-Cut بهره می‌گیرد تا پاهای راننده فضای کافی برای حرکت داشته باشند. فرمان دارای دو شاخه بوده و بر خلاف اکثر طراحی‌های امروزی، صفحه خاصی برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو در پشت آن جاسازی نشده است. سقف پانوراما در ابعاد ۱.۹ در ۰.۸۶ مترمربع، صندلی‌های خوش‌ساخت با روکش چرمی مرغوب و همین‌طور نمایشگر HUD از دیگر مشخصات کابین به حساب می‌آیند.

دیپال اس۷ نخستین شاسی‌بلند ساخته‌شده بر اساس پلتفرم EPA1 چانگان است. از این پلتفرم تمام الکتریکی می‌توان برای ساخت خودروهای تمام برقی، هیدروژنی و extended range (هیبریدی) استفاده کرد. یکی از نقاط قوت دیپال S7، انتقال قدرت پیشرانه به دیفرانسیل عقب (RWD) است. مدل تمام الکتریکی این خودرو می‌تواند حداقل ۱۶۰ و حداکثر ۱۹۰ کیلووات قدرت تولید کند. این اعداد به ترتیب معادل ۲۱۷ و ۲۵۸ اسب بخار هستند. نسخه هیبریدی شامل موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و همین‌طور یک موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی می‌شود که در مجموع، حداکثر قدرت آن به ۲۳۸ اسب بخار می‌رسد.

چانگان دیپال اس۷

دیپال S7 به عنوان دومین مدل برند DEEPAL دارای ظاهری مدرن و امروزی بوده و به واسطه ارائه تجربه کاربری عالی در سیستم اطلاعات-سرگرمی، می‌تواند نظر خریداران، مخصوصا قشر جوان را به خود جلب کند. این ماشین به محض عرضه با حریفان سرسختی مثل لیپ‌موتور C11 و بی‌وای‌دی ‌Frigate 07 رقابت خواهد کرد که در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد