موضوعات داغ

کلکسیون چندمیلیون دلاری خودروهای لوکس زلاتان ابراهیموویچ

عکس مطلب اول

مهاجم فعلی آث میلان و دارنده کمربند مشکی تکواندوی افتخاری، زلاتان ابراهیموویچ معروف در مالموی سوئد به دنیا آمده و توانسته در دوران حرفه‌ای خود، ۵۷۰ ضربه را به گل تبدیل کند. این فوق ستاره ۴۱ ساله تاکنون به افتخارات متعددی در دنیای فوتبال دست یافته و جزو طرفداران دوآتیشه خودروهای سوپراسپرت و گران‌قیمت است. این بازیکن افسانه‌ای همچنین از سال ۲۰۱۴ با شرکت ولوو همکاری دارد.

ابراهیموویچ مجموعه‌ای جذاب از ابرخودروهای اروپایی دارد که بخش عمده‌ای از آن را محصولات فراری تشکیل می‌دهند. در ادامه، نگاهی به کلکسیون ماشین‌های زلاتان ابراهیموویچ می‌اندازیم.

شاسی‌بلند ولوو XC90

ابراهیموویچ، شریک خودروساز وطنی بوده و بدیهی است که حداقل نام یکی از محصولات ولوو در کلکسیون خودروهای موردعلاقه وی به چشم بخورد. شاسی‌بلند XC90 از نوع هیبریدی خفیف بوده و به موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندره خطی مجهز است که می‌تواند ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس حدود ۷.۳ ثانیه اعلام شده و در سه تریم متفاوت با قیمت پایه ۵۶ هزار دلار به فروش می‌رسد. البته XC90 با پیشرانه ۲ لیتری توربو سوپرشارژ با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر و همین‌طور پیشرانه پلاگین هیبرید نیز عرضه شده است.

ولوو XC90

شاسی‌بلند ولوو XC60

یکی دیگر از محصولات ولوو که از مدت‌ها پیش در گاراژ فوتبالیست سوئدی جا خشک کرده، مدل ۲۰۱۴ XC60‌ است. مدل ۲۰۲۳ این شاسی‌بلند لوکس ۴۳۴۵۰ دلار قیمت دارد. ولوو XC60 به یک پیشرانه هیبریدی خفیف مجهز بوده که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۳۱۶ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قوای محرکه را به چرخ‌های عقب یا هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. این ماشین می‌تواند در مدت‌زمان ۶.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ولوو XC60

فراری F430 اسپایدر

فراری F430 اسپایدر نیز یکی دیگر از خودروهای محبوب زلاتان ابراهیموویچ به حساب می‌آید که ترکیبی از قدرت و پرفورمانس با طراحی فوق‌العاده جذاب ایتالیایی است. فراری F430 اسپایدر در قسمت عقب به موتور ۴.۳ لیتری ۸ سیلندره مجهز است که ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت خودرو حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۳.۶ ثانیه رخ می‌دهد.

فراری F430‌ اسپایدر

مازراتی گرن‌توریسمو ام‌سی استرادال

تنها با یک نگاه به کلکسیون خودروهای زلاتان، می‌توان متوجه شد که این خودروباز فوتبالیست علاقه فراوانی به محصولات اروپایی، مخصوصا ایتالیایی دارد. ابراهیموویچ در سال ۲۰۱۱، مازراتی گرن‌توریسمو MC Stradaleرا با قیمت ۱۳۹.۹ هزار دلار خریداری و به کلکسیون خود اضافه کرد. پیشرانه ۴.۷ لیتری ۸ سیلندره در نقش قلب تپنده استرادال، ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین برای رسیدن به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد.

مازراتی گرن‌توریسمو ام‌سی استرادال

لامبورگینی اوروس

تنها محصول لامبورگینی که به شدت توانسته قلب ابراهیموویچ را تصاحب کند، شاسی‌بلند Urus است. مدل ۲۰۲۲ اوروس حدود ۲۲۱ هزار دلار قیمت داشته و مدل جدید آن با ظاهر جدید و قدرت بیشتر به زودی روانه بازار می‌شود. لامبوی خشمگین زلاتان به پیشرانه تویین توربوی ۴ لیتری ۸ سیلندره با ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. حداکثر سرعت اوروس به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۳.۲ ثانیه اتفاق می‌افتد.

لامبورگینی اوروس

فراری SF90‌ استرادال

زلاتان در سال ۲۰۲۱ فراری SF90 را به عنوان کادوی تولد ۴۰ سالگی برای خود خرید و از فرط خوشحالی، تصاویر آن را در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت. پیشرانه این خودروی هیبریدی ۹۸۶ اسب بخار قدرت داشته و قادر به تولید ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف موتور قدرتمند و آئرودینامیک فوق‌العاده، SF90 استرادال جزو یکی از خودروهای پرشتاب جهان به حساب می‌آید و می‌تواند به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل ۲۰۲۳ فراری SF90 حدود ۵۷۵ هزار دلار قیمت دارد.

فراری SF90‌ استرادال

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

ابراهیموویچ سال گذشته در هفته مد و فشن میلان، با پورشه ۹۱۸ اسپایدر مشکی‌رنگ شناسایی شد. پس از پانامرا SE، خودروی دو درب ۹۱۸ اسپایدر دومین محصول پورشه به حساب می‌آید که پیشرانه پلاگین هیبریدی دریافت کرده است. یک موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندره در کنار دو موتور الکتریکی و پک باتری ۶.۸ کیلووات ساعتی، پورشه 918 Spyder را به قدرت ۸۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر می‌رسانند. حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای از دیگر مشخصات پورشه ۹۱۸ اسپایدر هستند. مدل ۲۰۱۵ این خودرو با قیمت ۸۴۵ هزار دلار معامله می‌شود.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

فراری مونزا SP2

فراری مونزا SP2 در تعداد محدود ساخته شده و طبیعتا یکی از آن‌ها در کلکسیون ماشین‌های لوکس و منحصربه‌فرد ابراهیموویچ یافت می‌شود. جالب اینکه مونزا SP2‌ نیز همانند SF90، کادوی تولد ۳۸ سالگی مهاجم آث میلان به خودش است، آن‌هم یک کادوی بسیار گران‌قیمت. مدل ۲۰۱۹ این خودرو حدود ۱.۸ میلیون دلار قیمت دارد. مونزا اس‌پی۲ از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندره استفاده می‌کند که قادر به تولید ۷۹۸ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور است. به واسطه این مشخصات، خودروی ایتالیایی می‌تواند در مدت‌زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

فراری مونزا

فراری انزو کوپه

انزو کوپه با تکنولوژی خودروهای فرمول ۱ ساخته شده و بدنه آن از جنس کربن فیبر است. این خودرو نیز در تیراژ محدود عرضه شده و به همین خاطر توانسته نظر زلاتان را به خود جلب کند. فراری انزو کوپه ۲۰۰۴ در حال حاضر حدود ۲.۹ میلیون دلار قیمت دارد. پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندره این ماشین، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ نیوتن متر گشتاور داشته و به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. شتاب صفر تا صد انزو حدود ۳.۶ ثانیه بوده و سرعت آن حداکثر به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فراری انزو کوپه

فراری لافراری

و اما گل سرسبد گاراژ زلاتان ابراهیموویچ، LaFerrari زردرنگ سه میلیون دلاری است که تنها ۷۱۰ دستگاه از آن در مدل‌های کوپه و کانورتیبل در جهان وجود دارد. این ماشین همانند ۹۱۸ اسپایدر از ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی بهره می‌گیرد که در مجموع، ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد ماشین ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت است.

فراری لافراری

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/18
دمش گرم به اینا میگن ماشین