موضوعات داغ

آیا پژو 207 TU3 استانداردهای لازم را کسب می کند؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه صنعتی ایران خودرو طی بیانیه ای با اعلام اینکه پژو 207 با موتور TU3 تمامی استانداردهای ایمنی الزامی را کسب کرده است، این خودرو را مطابق با استانداردهای مورد نیاز مانند برخورد جلو، برخورد کناری و برخورد با عابر پیاده معرفی کرده که این استانداردها در گواهینامه‌های بین‌المللی ثبت و توسط مراجع بین‌المللی تأیید شده‌اند.

به دنبال انتشار اطلاعاتی درباره ضعف های پژو 207 با موتور TU3 در رسانه‌ها، ایران خودرو اعلام کرده که به علت محبوبیت این خودرو، تصمیم گرفته شده است که این محصول با موتور TU3 به عنوان محصول پایه و ارزان قیمت در خانواده محصولات پژو 207 تعریف و عرضه شود.

بر اساس این گزارش، این خودرو دارای امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی‌مدیا، کروز کنترل، دوربین دید عقب، ترمز دیسکی جلو، چراغ‌های روز (دی لایت)، سیستم کنترل صوتی روی فرمان و آینه‌های برقی می‌باشد.

در بیانیه ایران خودرو با اشاره به استفاده از موتور TU3 بر روی محصولات تولیدی خود، از جمله پژو 207، تأکید کرده که این موتور در زمینه مصرف سوخت کم‌ترین مصرف را در خانواده محصولات ایران خودرو دارد و استفاده از آن امکان ارائه محصولات با تنوع موتور در سبد محصولات تولیدی این شرکت را فراهم می‌کند.

شرکت‌های خودروساز جهانی به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان، معمولاً طیف گسترده‌ای از موتورها را براساس ابعاد کلاسی بر روی یک محصول تنظیم و عرضه می‌کنند. با این رویکرد، شرکت پژو نیز طیف متنوعی از موتورها با حجم‌های مختلف را بر روی خانواده محصولات خود تولید و عرضه کرده است.

در این راستا، ایران خودرو با هدف پوشش طیف وسیع‌تری از مشتریان، خودروی محبوب و مورد تقاضای 207 را با موتور TU3 به عنوان یک خودرو کم‌مصرف‌تر در سبد محصولات تولیدی خود ارائه کرده است.

موتور TU3 کم‌حجم‌ترین موتور ایران خودرو محسوب می‌شود. ایران خودرو تأکید کرده که این محصول یکی از خودروهای جدید تولیدی این شرکت است که قیمت آن متناسب با تغییرات قیمتی برخی از مواد اولیه تولید تعیین شده است.

معایب پیشرانه TU3

یکی از انتقادها به این پیشرانه توان بسیارپایین 75 اسب بخاری آن است که با توجه به وزن این خودرو که بیش از 1000 کیلوگرم است، ضعیف ظاهر شده است و نکته دوم این پیشرانه قدیمی بودن آن است. در عین حال که این پیشرانه استانداردهای لازم را کسب می‌کند و همچنین تا حدودی کم مصرف است اما ضعف در بازده و خروجی پیشرانه همچنان غیرقابل توجیه است و استفاده از یک پیشرانه با تکنولوژی 20 سال پیش بر روی محصولات به ظاهر روز یک ضعف کاملا اساسی و بنیادی است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/20
یه جوری همه منتقدین شروع به انتقاد ( کپی از دست همدیگه!) میکنن که انگار موتور TU5 مربوط به 20 سال پیش نیست!! داداش تیپ دو و پنج همزمان با هم معرفی شد!!
1402/3/20
همه جا میگید خودروی ۲۰۷ tu3???!!! این اسمش ۲۰۶ با اتاق۲۰۷ با چند دکمه ی اضافه هست. داشبوردش هم ۲۰۶ هست. دیگهچرا میگید ۲۰۷!!! حساب کردم قیمت ۲۰۶ که۲۱۲میلیون هست ، این اتاق و امکاناتو بهش اضافه کنیم، قیمتش نباید بیشتر از ۲۶۰ تومن باشه. خدا لعنتشون کنه. مجبور شدم انصراف بدم .من اینقدر پول برای این ماشین نمیدم..کاش دنا پلاس نوشته بودم.
1402/6/26
آقا یعنی 207 با موتور tu5 با موتور 206 نیس
فرقش چیه دوتاشون با موتورهای ۲۰۶ هستن یکی قوی تر یکی ضعیفتر