موضوعات داغ

تولید کراس اوور ارزان قیمت هیوندای اکستر آغاز شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای در فصل بهار از شاسی بلند کوچک و ارزان‌قیمت اکستر رونمایی کرد. اکنون شرکت کره‌ای از آغاز تولید این مدل در کارخانه خود در هند خبر داده است. بنابراین هند اولین و اصلی‌ترین بازار این خودرو خواهد بود، اما پس از آن احتمالا این مدل در سایر کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد شد.

از هاچ‌بک هیوندای گرند i10 نیوس به عنوان مدل پایه این کراس‌اوور استفاده شده است. البته هیوندای اکستر طراحی بدنه خاص و ظاهر متفاوتی با آن دارد. فقط ارتفاع و فاصله محوری این مدل اعلام شده است که به ترتیب ۱.۶۳ و ۲.۴۵ متر هستند. طول هاچ‌بک گرند i10 نیوس بازار هند ۳.۸ متر و عرض آن ۱.۷ متر است که این شاسی بلند از آن بزرگتر خواهد بود.

کابین اکستر شبیه همتای کوچکتر خودش است، با این تفاوت که فضای داخلی آن با رنگ‌های تیره تزئین شده است. امکانات این مدل شامل پنل ابزار دیجیتال با صفحه نمایش رنگی جداگانه در وسط، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، شش کیسه هوا، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع‌کننده نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)، کنترل تهویه، سانروف، دوربین دید عقب و کروز کنترل هستند.

هیوندای اکستر

هیوندای اکستر با پیشرانه ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و گازی در دسترس مشتریان هندی قرار خواهد گرفت. هیوندای گرند i10 نیوس نیز با چنین موتورهایی عرضه می‌شود، که در آن توان ۸۳ و ۶۹ اسب بخار تولید می‌کنند. هر دو موتور با جعبه‌دنده پنج سرعته دستی کار می‌کنند، البته می‌توان نسخه بنزینی را با جعبه‌دنده خودکار نیز سفارش داد.

قیمت هیوندای اکستر در تاریخ ۱۰ ژوئیه اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد این شاسی بلند از گرند i10 نیوس با قیمت ۵۷۳۴۰۰ روپیه گران‌تر باشد، اما از دیگر شاسی بلند کامپکت کوچک این برند یعنی ونیو با قیمت ۷۷۶۹۰۰ روپیه ارزان‌تر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد