موضوعات داغ

کراس اوور و شاسی بلند جتور در راه روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

معرفی رسمی برند چینی جتور که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است، در مسکو انجام شد. این برند متعلق به شرکت چری به عنوان تولیدکننده خودروهای خانوادگی فعالیت می‌کند و براساس استراتژی مسافرتی خود سه خط تولید را توسعه می‌دهد.

اولین آن‌ها با نام مسافرت خانوادگی شامل مدل‌های سری X با تاکید بر ارگونومی و راحتی است. کراس‌اوور پنج صندلی دیفرانسیل جلو به نام جتور X90 پلاس در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. این مدل که تقریبا کپی چری تیگو ۸ محسوب می‌شود با قیمت ۳۲۴۹۹۰۰ روبل به فروش می‌رسد.

X90 پلاس از موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر یا موتور ۲ لیتری با توان ۲۴۴ اسب بخار و گشتاور ۳۷۵ نیوتن متر بهره می‌برد. هر دو پیشرانه در کنار یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه کار می‌کنند.

جتور

خط تولید دوم این برند مسافرت شهری نام دارد. مدل دیفرانسیل جلو جتور دشینگ که در این دسته‌بندی قرار دارد با قیمت ۲۳۳۹۹۰۰ روبل در واقع کپی چری تیگو ۷ پرو محسوب می‌شود. این خودرو با رنگ‌های روشن و کابین مینیمالیستی به وضوح مشتریان جوان را هدف قرار داده است.

دشینگ با موتور ۱.۵ لیتری با توان ۱۴۷ اسب بخار و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا موتور ۱.۶ لیتری با توان ۱۹۰ اسب بخار و جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه قابل سفارش است.

درنهایت، خط تولید سوم شامل مدل‌های آفرود است که جتور آن‌ها را با حرف T (برای شاسی بلند) و P (برای پیکاپ تراک) نام‌گذاری می‌کند. در ابتدای سال ۲۰۲۴، شاسی بلند T-2 که با نام تراولر نیز شناخته می‌شود، در روسیه عرضه خواهد شد. T-2 تمام چرخ محرک، با زوایای حمله و فرار بزرگ و توانایی نصب لوازم جانبی آفرود، قطعا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

جتور داشنگ

برند جتور سیاست بازاریابی و قیمت‌گذاری مستقلی از شرکت والد خود یعنی چری را دنبال می‌کند. امروزه، شبکه روسی جتور شامل ۷۴ نمایندگی است. تا پایان سال، تعداد نمایندگی‌ها به ۱۰۰ عدد افزایش خواهد یافت و پنج انبار ۲۴ ساعته قطعات یدکی در مسکو، سن پترزبورگ، روستوف، تولیاتی، نووسیبیرسک و منطقه فدرال اورال راه‌اندازی خواهد شد. علاوه بر آن، جتور یک مرکز صدور گواهی آموزشی برای بهبود مهارت‌های متخصصان فنی در مسکو افتتاح خواهد کرد. در سال ۲۰۲۴، جتور قصد دارد ۱۵ هزار دستگاه خودرو را در روسیه به فروش برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد