موضوعات داغ

شاسی بلند بایک BJ40 به روسیه می رود، جیپ چینی در سرزمین تزارها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آوتوتور روسیه در آوریل سال جاری از همکاری با شرکت چینی بایک خبر داد و همزمان با آغاز این مشارکت تولید سدان بایک U5 پلاس و کراس‌اوور بایک X35 آغاز شد. حال کارخانه تولیدکننده این دو مدل خود را برای آغاز مونتاژ شاسی بلند بایک BJ40 آماده می‌کند.

به گفته آوتوتور، تاکنون چندین نسخه آزمایشی از این مدل ساخته شده‌اند. در حال حاضر این شرکت در حال تنظیم نمودارهای عملیاتی، راه‌اندازی و برنامه‌ریزی مجدد ابزارها و مجهز کردن خط تولید به تجهیزات اضافی طراحی‌شده برای تولید یک مدل جدید است. انتظار می‌رود تولید انبوه بایک BJ40 از ماه جولای آغاز شود.

بایک BJ40

در بازار روسیه، بایک BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو بنزینی با توان ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد که با یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF کار می‌کند. این شاسی بلند از سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برد. تاکنون فقط یک پکیج بالارده برای BJ40 معرفی شده که لیست تجهیزات آن شامل چراغ‌های جلو LED، سیستم چندرسانه‌ای مجازی، فرمان و صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، دوربین دید عقب، کنترل تهویه دومنطقه‌ای و کروز کنترل است و به قیمت ۳۷۵۹۹۰۰ روبل به فروش می‌رسد.

در اوایل ماه ژوئن، آوتوتور از آماده‌سازی برای تولید مدل دیگری از بایک یعنی شاسی بلند X55 صحبت کرد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ در مجموع هفت مدل از این برند چینی را تولید کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/15
این مدل ‌‌و وزارت دفاع قصد تولیدشو داره نسخه وانتش هم جایگزین یکی از خودرو های وزارت دفاع به نام ارس میخواد بشه