موضوعات داغ

چرا داشتن پمپ باد فندکی در داخل خودرو الزامی است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر اهل سفر باشید، حتماً به این فکر کرده اید که اگر در جاده با مشکلاتی از جمله پنچری و یا کم باد شدن قیمت-لاستیک مواجه شوید، باید چکار کنید. از مهم ترین وسایلی که باید در زمان برنامه ریزی برای سفر به آن فکر کنید، ست جعبه ابزار خودرو، جک خودرو، چراغ قوه، سیم یدک کش خودرو، زنجیر و آچار چرخ، مثلث احتیاط، و همچنین پمپ باد فندکی می باشند. این وسایل برای باد کردن لاستیک، تعویض لاستیک و حتی گاهی خارج کردن خودرو از گودال ها و شرایط سخت به شما کمک می کنند تا بتوانید با لذت سفر خود را ادامه دهید.

پمپ باد در چه جایی استفاده می شود؟

به طور کلی می توان گفت هر شغلی که به هوای فشرده نیاز داشته باشد، به کمپرسور هوا نیز نیاز خواهد داشت. در صنایعی مانند معادن، کارخانجات، باد کردن لوازم و تجهیزات پارک های بادی، نقاشی و رنگ کاری، نصب درب و پنجره، نیروگاه های تولید برق، فشار در صنایع دریایی، و ... از پمپ های بادی استفاده می شود.

نقش پمپ باد فندکی در ماشین

احتمالاً می توانید حدس بزنید که پمپ باد فندکی چیست؟ پمپ باد فندکی همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از فندک خودرو یا سر باتری کار می کند. در زمان استفاده از این نوع پمپ باد، فقط کافی است تا سوکت پمپ باد فندکی از طریق فیش به سر باتری یا فندک متصل شود.

پمپ های باد فندکی برای تولید باد فشرده دارای حرکت رفت و برگشتی هستند و مخزن ندارند.

حال که درباره پمپ باد فندکی چیست توضیحاتی را ارائه دادیم، می خواهیم به علت های مختلف استفاده از پمپ باد اشاره کنیم.

کاربرد پمپ باد فندکی مختلف است؛ به عنوان مثال باد کردن لاستیک خودرو، موتور و دوچرخه با این نوع کمپرسور انجام می شود. بنابراین، این وسیله یکی از وسایل مورد نیاز در داخل خودرو در هر خودرویی به شمار می رود و توصیه می شود در خودروها باشد.

یکی دیگر از دلایل استفاده از پمپ باد این است که هر راننده ای ممکن است با پنچر شدن تایر خودرو متوجه شود. برخی از پمپ های باد سبک، قابل حمل و کوچک هستند و به راحتی می توان در خودرو آن ها همراه داشت.

در صورتی که کمپرسور باد فندکی در خودرو باشد، می توان به سادگی پنچری خودرو را گرفت و لاستیک را مجدداً پر باد کرد. حتی در صورتی که نتوانید پنچری خودرو را بگیرید، می توانید لاستیک ماشین را پر باد کنید تا مسیری را طی کنید و خود را به یک مکان امن و تعمیرگاه برسانید.

خرید پمپ باد فندکی مناسب می تواند به شما که اهل سفر با خودرو هستید، کمک کند تا دیگر به خاطر پنچری یا کاهش باد تایر، در مسیر و جاده نمانید.

پمپ باد در چه خودروهایی استفاده می شود؟

پمپ های باد فندکی به دو دسته تک سیلندر و دو سیلندر تقسیم می شوند که هر کدام برای کاری قابل استفاده است.

لاستیک وسایل نقلیه سبک ازجمله خودروهای سواری معمولی را می توان با پمپ باد تک سیلندر باد کرد. از کمپرسور باد دو سیلندر برای باد کردن لاستیک خودروهای سنگین تر از جمله خودروهای شاسی بلند استفاده کرد.

بعد از معرفی یان نوع از پمپ باد، انواع دیگر آن را نیز بررسی می کنیم. علاوه بر این شما می توانید از دیگر ابزار و ضروریات خودرو استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که اولویت بندی برای این ابزار بسیار مهم است.

انواع پمپ باد

انواع پمپ باد

انواع کمپرسور باد یا پمپ باد را بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی می کنند. تقسیم بندی پمپ باد بر اساس صدا، روانکاری، منبع تغذیه، نحوه کارکرد و ... انجام می گیرد.

انواع پمپ باد بر اساس صدا

پمپ باد بی صدا و پمپ باد با صدا در این نوع دسته بندی قرار می گیرند.

پمپ باد سایلنت یا بی صدا دارای یک موتور دیزلی یا بنزینی و یا الکتریکی می باشد. کمپرسورهای هوا که بی صدا هستند، دارای قطعاتی مانند خازن دائم کار و رله هستند. خازن دائم کار به موتور دستگاه کمک می کند و همین قطعه یکی از دلایل بی صدا بودن این کمپرسورهای باد به شمار می رود.

انواع پمپ باد بر اساس کارکرد

پمپ های باد با توجه به کارکردی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

1- کمپرسور پیستونی

پمپ باد پیستونی با یک میل لنگ به صورت رفت و برگشتی مکش دارد. در این نوع پس از مکش، پیستون به سمت عقب کشیده و هوا در جلوی آن جمع و فشرده خواهد شد. پس از آن با حرکت پیستون به سمت جلو، هوا فشار سازی شدت می یابد و در انتها هوا به بیرون فرستاده می شود.

2- کمپرسور فشار قوی

پمپ باد فشار قوی یا همان کمپرسور فشار قوی را می توان همان کمپرسورهای پیستونی در نظر گرفت که پیشرفته تر هستند. فشاری که از طریق این نوع پمپ های باد ایجاد می شود می تواند تا 10 هزار بار باشد.

3- کمپرسور اسکرو

در پمپ باد اسکرو یا کمپرسور پیچ دورا هوا از بین دو روتور که به شکل مارپیچی هستند، عبور می کند. این نوع کمپرسورها نسبت به پمپ های پیستونی ظرفیت هوای بیشتری دارند. ظرفیت هوای بیشتر کمپرسور اسکرو، دلیلی بر افزایش فشار هوای آن نیست. در واقع می توان گفت که تقریباً فشار هوای هر دو نوع کمپرسور یکسان است.

یکی از تفاوت های برجسته پمپ باد اسکرو با سایر کمپرسورها این است که یک کمپرسور دائم کار می باشد.

4- کمپرسورهای دینامیکی

کمپرسورهای دینامیکی شامل 2 دسته کمپرسورهای گریز از مرکز و کمپرسورهای چرخشی یا همان کمپرسورهای محوری می باشند.

به کمپرسورهای محوری در بازار کمپرسورهای توربینی نیز گفته می شود.

5- کمپرسورهای انژکتوری

6- کمپرسورهای جابجایی مثبت

کمپرسورهای جابجایی مثبت نیز به 2 دسته کمپرسورهای دورانی و کمپرسورهای رفت و برگشتی تقسیم می شوند.

انواع پمپ باد بر اساس منبع تغذیه

پمپ باد به منبعی برای تأمین انرژی کار کردن، نیاز دارد. بر این اساس، پمپ های باد به انواع دستی، برقی و فندکی تقسیم می شوند. از جمله این کمپرسور های هوا می توان به دو نوع دستی و برقی اشاره نمود.

جک خودرو و جعبه ابزار را از یاد نبرید!!!

جک خودرو و جعبه ابزار را از یاد نبرید

تا اینجا در مورد اهمیت استفاده از پمپ باد در خودرو صحبت کردیم. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که علاوه بر این وسیله، تجهیزات دیگری نیز مانند کیف ابزار یا جعبه ابزار و یا جک خودرو را در داخل ماشین به همراه داشته باشید.

جک خودرو در انواع مختلفی وجود دارد و باید با توجه به نیاز خود برای خرید آن اقدام نمایید. نحوه استفاده از انواع جک خودرو نیز امر مهمی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی را داشته باشید.

پمپ باد فندکی را از کجا بخریم؟

برای خرید پمپ باد فندکی مناسب باید معیارها و ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید. از بهترین پمپ باد های موجود در بازار می توان به کمپرسورهای فندکی آروا اشاره کرد که با انواع قدرت خروجی و وزن های مختلف تولید می شوند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد